ÄCKLIGT. hej och välkommen hem liksom

klockan (mobilen) ringde 03.30 imorse, och då låg jag i hotellsängen i rom. upp och klä på sig och packa ner det sista, sedan taxi till flygplatsen, se alla vackra byggnader i nattbelysning, jag ville bara stanna bilen och dra fam kameran. men så vart det inte, tydligen hade vi lite bråttom.
landade en halvtimme försenat vid halv 11, hem och luncha, sedan datooor. puss på att internet funkar fast min mamma är tämligen väldigt oteknisk (om du läser detta mamma - du är bäst, jag vet, på allt).
sedan när det blev kväll och jag bara verkligen inte hittade fest eller liknande så vart det helt galet perfekt att lina kom förbi någon timme. tyvärr hade hon med sig massa godis - som jag åt det mesta av. fan, jävla dumma korkade fanny. så fort hon åkt brast det, och ja... jag vill inte kalla det ångest, för det låter så... sjukt. och jag är ju inte sjuk. men trårar och skuld, in i helvete. varför kan jag inte sluta äta när jag börjat? jag ville spy, så himla himla mycket, och jag trodde verkligen att jag skulle göra det, trots att jag inte ens försökte. det kändes som om det var på väg upp, allt det jag proppat i mig. för det var ju massa innan godiset lina tog med; en fin middag + massa chilichoklad, påskägg och eget godis...  fan, fan och FAN. till slut väckte jag tydligen mamma också, och hon är rätt bra minsann. jag älskar henne, massa. vi kom fram till att 1- det är normalt att äta mycket ibland, det är friskt (tanken kommer direkt ; vill jag vara frisk då??) och så 2- i framtiden ska jag säga till mina vänner att inte ta med sig massa godis eller liknande, att jag inte kan kontrollera mig. känns kanske aningen patetiskt, men ja, then i am. just nu är jag inte kapabell att kontrollera intaget. ana är borta, och jag är ensam, jag måste lära mig stoppa, precis som jag var tvungen att lära mig ta första klivet förut.

nu ska jag sova. morgondagen måste bli bättre. någon gång under dagen blir det hälsohuset och gymmet, jag hoppas jag orkar köra ordentligt, verkligen behövligt efter denna katastrofala kväll... sedan ska jag laga trerätters till julia som fyllt år, det är hennes present - en helkväll med mig. liksom, kan det bli bättre? nej, menar det. middag, snacks och mys till film, innan det blir fest, förhoppningsvis (?)
godnatt


Kommentarer
Postat av: josie

men jag vill ju också ha en helkväll med dig! iaf en stund, om man får begära, hiho. <3

2009-04-11 @ 12:10:57
URL: http://jsefin.blogspot.com
Postat av: mime

you are amazing, do you know that? :)

2009-04-12 @ 20:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback