jag vill, och jag vet

jag vet att jag inte borde.
eller vaddå borde? vem säger att jag inte borde?
de som gjort mig så fruktansvärt illa de senaste tre åren?
vad har de för rätt att döma nu? de har aldrig haft den rätten...
det är just det, att de tar sig rätten, som jag hatar mest.

jag vet att jag inte borde.
för min egen skulle.
det vore så mycket enklare om det inte var såhär.
om jag inte kände såhär.
men det här är jag. jag jag jag.
fan. inget jag vill eller önskar.
men så är det.

jag vet att jag inte mår bättre av att känna eller må såhär.
jag följer ju inte mitt hjärta.
hade jag gjort det hade jag varit där jag velat nu.
tro mig, jag skulle klarat det.
för om jag lärt mig något under dessa tre år så är det att jag är stark.

så varför gör jag inget?
varför fortsätter jag på vägen alla andra vill se mig gå?
för att jag älskar er så jävla mycket, fattar ni inte det?
för jag har sårat er tillräckligt,
jag har redan förstört så mångas liv och lycka.
men jag då?
ja, jag börjar väl acceptera, jag börjar ta in faktum.
men det betyder inte, på något vis, att jag tycker det är okej.
för det gör jag inte.
jag är arg, men framför allt ledsen.
så in i helvete ledsen.
helt slut, jag orkar inte.
varför ska jag fortsätta, när det inte blir mer än såhär?



en skönhet jag aldrig får leva med.
jag vill vara lätt lätt som en fjäder.
jag vill att du ska kunna lyfta mig,
som om ingen vikt fanns.
och just nu vill jag bara gömma mig.
fan då

Kommentarer
Postat av: Anonym

fannyfannyfannyfanny du är UNDERBAR! Glöm inte det i all tvivel ses imorn kakan :)

2009-04-16 @ 17:52:26
Postat av: Emma

Jag kan lyfta dig högt högt så du känner dig som en fågel och flyger bort från alla problem

2009-04-16 @ 19:32:17
URL: http://vitmotsvart.blogspot.com
Postat av: Anonym

du som är en sån fin tjej! så otroligt vacker vännen! <3 hoppas du kommer ner hit snart!

2009-04-16 @ 20:07:56
Postat av: josie

Du vet att det är inget liv fanny. Vägen dit är vägen bort från lycka. <3

2009-04-16 @ 20:23:18
Postat av: mime

Jag vet hur det känns, tänkt samma sak massa gånger. Men nej, det är inte värt det. Det är inget liv. Vi måste va starka och komma ihåg det.

Plus så äru massa fin Fanny, helt otroligt vacker. Glöm aldrig det.

Du är stark och jag beundrar dej. Du har hjälpt mej mycket <3

2009-04-16 @ 20:38:58
Postat av: Saga

De där benen är inget annat än perfekta..

2009-04-16 @ 22:03:14
URL: http://sagaaw.blogg.se/
Postat av: Anonym

släpp det o lev.

2009-04-16 @ 22:07:27
Postat av: Lina

Vem fan skriver att dom är perfekta? Dom är äckligt smala. Håll det för dig själv om inte annat!

2009-04-16 @ 23:03:47
Postat av: Emma

Om du bara kunde se hur otroligt vacker du är Fanny. Inom som utom.

Jag älskar dig.

2009-04-17 @ 09:39:17
URL: http://epaulina.blogg.se/
Postat av: therese

jag har alltid också varit övertygad om att en låg vikt gör mig till en bättre och mer åtrovärd människa.. jag har haft så fel.. har haft ätstörningar sen jag var 15, nu är jag 22.. jag bor fortfarande hemma, är singel och sjukskriven... jag är smal, men det är allt. det är det enda jag har.. ungdomen ska va rolig, inte fylld med ångest och rädsla för att bli tjock.. denna sjukdomen har redan tagit 3 år av ditt liv, 3 år som du aldrig kommer få tillbaka. och det är försent att göra något åt det nu MEN du har makten att se till att det inte blir fler år.. tro mig, du vill inte bli som jag.. när alla mina vänner ska resa, jobba och festa i sommar ska jag sitta inlåst på östra i göteborg och bara äta äta äta... du vill INTE bli som jag! du ÄR stark, herregud att INTE äta kan nog vara det starkaste som finns.. näring är en så basal sak och "klarar" man sig utan det har man fan en vilja av stål, se bara till att vända den viljan till något positivt! du är vacker och utan anorexispöken kommer du bli ännu vackrare!!! åh luddigt inlägg som fan, hursom, jag tror på dig.. trots att jag inte känner dig så hoppas jag innerligt att det ska bli bättre för dig.. du förtjänar det! KRAM

2009-04-17 @ 11:26:26
URL: http://thereseannamarie.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det hade lika gärna kunnat vara jag som skrivit den där texten. Den enda skillnaden är att du ÄR lätt som en fjäder. Det finns bevis för det.

2009-04-17 @ 22:04:51
URL: http://nubbly.wordpress.com
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Vill du bli veckans blogg?

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-17 @ 22:10:09
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Anonym

skinny - edith backlund

2009-04-18 @ 15:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback