11:27-rapporten

okej, såhär.
du äter "bra" hela veckan, regelbundet och så kallat nyttigt. sen är det helg och då äter du plötsligt sallad till middag. sedan början veckan igen och du fortsätter äta normalt. går du ner då tror du? nej.
precis samma sak är det ju om du gör tvärt om. äter du "bra" osv i veckorna och sedan gottar dig i en stor godispåse till helgen, eller chips eller cola eller alltihopa - går du upp? nej. jag är ett levande bevis va fan. de senaste veckorna har helgerna spenderats i sängen, med choklad, nötter och lösgodis i massor. plus att alkohol (som ju sägs vara såå farligt) och läsk intagits om nätterna. men jag har inte gått upp, för sen i till veckan skärper jag mig och äter regelbundna "bra" måltider igen, och så tränar jag och håller igång.

det är så det ska vara. det suger att vad du än gör, vart du än går, vart du en ser så möts du av fixering. du kan inte köpa ett enda livsmedel där du inte kan ta reda på exakt vad du får i dig, helst angivet i kcal, och läser du recept kan du ge dig sjutton på att det även där finns exakta näringsvärden uppradade.

jag skriver det här i biblioteket, och hela morgonen har jag hört tjejerna fråga varandra "hur mycket väger en ostskiva då? liksom, hur många kcal är det? och vilket smör är det vi har hemma tro? vad är det egentligen för mjölk vi dricker här i skolan?" och bla bla bla. det är dock inte vanligt småprat jag hör, utan vi har näringslära på idrotten, och uppgiften är nu att dokumentera vad vi stoppar i oss och vad det egentligen innehåller. inlämningsdag är den 7e maj, men jag har redan skrivit 14 sidor som nu ligger klara att lämna in. jag har inte kollat ett värde, för jag vet så väl. jag vet vad jag får i mig, även om jag kanske egentligen inte ens vill veta. men efter 3 år i en värld där allt kretsade kring vad jag åt och inte åt, hur min kropp såg ut och hur alla andra såg ut, så sitter det inprintat i min skalle. jag kan alla värden, jag vet hur snabbt jag blir hungrig igen och jag känner min kropp bättre än de flesta atleter. 
både på gott och ont. 

men fan vad jobbigt det är när alla omkring en fäller kommentarer jag så väl vet inte stämmer, förlåt, men jag om någon vet hur kroppen funkar och vad den behöver. och det är okej att frossa, shit kolla mig! jag får ju lugnt i mig 3000 kcal om dagen, och under helgen betydligt mer. men om jag lärt mig något av den här tiden, tiden med anorexin som ständig följeslagare, så är det att lev. njut. jag var millimeter från att dö. men jag lever, och gud vad jag skulle ångra mig om jag dog imorgon och inte åt den där sjukt goda chili-chokladen nu innan.

hejdå, nu ska jag räkna matte och prata idolplaner med en nyklippt, skitsnygg elin. eller, först ska jag ta tillbaka min läkerolpåse från sofia.

Kommentarer
Postat av: Emma

Fan vad starkt av dig att orkar göra närlingsläran.

Jag känner att jag kommer falla tillbaka om jag börjar skriva upp precis vad jag äter igen, det var ju så det började.

Puss!

2009-04-23 @ 13:36:00
URL: http://vitmotsvart.blogspot.com
Postat av: Anonym

Starkt att du gör näringsläran, fall INTE tillbaka bara.

Alla jävla dieter och sånt är bara shit!

Vi håller också på med kostlära på gympan och vi håller på jobbar med olika sorts dieter.

Jag bara stänger av och orkar inte bry mig, för det är ju som sagt bara bullshit.



KÄMPA PÅ GUMMAN!

MISSSSSSS U <3

2009-04-23 @ 15:55:31
Postat av: Lina V

Det var jag som skrev kommentaren, haha :) <3

2009-04-23 @ 15:56:12
Postat av: LP

Skitbra skrivit, som vanligt. Du är inspiration och det vet du. Du vet även vem jag är, över bloggvärlden, men jag skriver ej ut min bloggaddress.



Jag vet att det är en grej man måste göra inom näringsläran, men den uppgiften är ju fan korkad. Tänk så många som får upp ögonen som inte fått upp dom förr att "fyfan vad myccket jag äter egentligen" osv.. Säkert någon som reagerar så. Det kan få så jävla fuckade konsekvenser, som vi med ätstörningar så tydligt vet.. Eller ja. Jag som har och du som HAFT ätstörningar. <3

Du är en kämpe fanny. Jag ser upp till dig.

2009-04-23 @ 16:12:29
Postat av: Anonym

asså fan vilken smart, hårt kämpande tjej du är. jag blev så himla imponerad när jag läste det här inlägget. du är fantastisk! glöm aldrig det!

2009-04-23 @ 19:22:30
Postat av: Amalia

Gu vad bra skrivet! Media påpekar hela tiden att man är värdelös om man äter något gott. Men vad r livet utan de?! Vi har provat, vi vet. Ett liv utan att njuta r inte ett liv, det är inte vrt att leva!

/Kramar Amalia

2009-04-23 @ 22:40:39
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/
Postat av: elle

hjäääälp jag vet inte var vi ska ha nationella och när vi måste vara där!

2009-04-24 @ 07:38:07
URL: http://itselle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback