bra dag, lång dag

för ungefär 6 timmar sen trodde jag nog ett tag att jag skulle trilla omkull och typ dö.
så trött var jag ja.
varför?
jag vet inte, kanske för att svininfluensan sprider sig,
eller för att det tydligen spekuleras i om michael jacksons död var iscensatt,
vem blir inte matt av såna saker liksom?
eller så var det kanske min över-ambitiösa planering för dagen.
men jag höll alla deadlines och jag är uppenbarligen fortfarande vid liv.

jag har varit så himla hurtig idag!
drog den såkallade "powerwalken" (där kan vi snacka fult ord) på nästan en mil idag idag,
och mammas hantlar kastade jag runt lite till michaels gamla LP också.
sen snabbt till knivsta på mammas nu inte längre punkterade cykel (japp det var jag)
och med tåget till åsa, sen mot knivsta igen och jag insåg att hey det är måndag,
hälsohuset har öppet och jag måste upp på den där satans träningsflit-listan igen efter
att ha varit borta hela juli och därmed halkat ner från denna lista helt,
alltså - jag körde en väldigt kort tur där också,
innan jag mötte upp ditte och robin som jag sedan hängde sådär coolt med, ni vet.
vid 8 ringde mamma och påminde mig om 1 - jag skulle fotat med lina och terese ikväll,
och så 2 - jag måste hem och ringa samtal för att fixa plats på ny skola till höst terminen.
jahaja, hejdå ditte och robin och hemhem på cykel.
ringa och mejla diverse viktiga människor.
sen kom besök vid elva, och måste säga att jag faktiskt piggnade till där.
men nu är jag ensam igen ja.
dags att sova.

imorgon ska jag bättra på statistiken på hälsohuset,
sen åker jag och besöker skolan jag hoppas börja på i höst,
sen myser jag med min äldsta och trognaste vän.
heeeela natten.

och oj vad jag ska sova nu, godnatt!
XoXo


idag fick jag förretsen ett vykort från ditts som varit i spanien i tre alldeles för långa veckor
OCH VI SKA HA FÖDELSEDAGSKALAS TILLSAMMANS NÄSTA HELG
hon blir ju 20 den 19e och jag 17 den 23e
- dvs, fredagen den 21a eller lördagen den 22a är bokad för alla vänner som vill grattis-pussa oss eller nåt.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tänker inte gå vid din sida när du väljer den där vägen Fanny. Tyvärr. Jag tänker inte stötta anorexian, för den är inte min vän längre. Du får hata mig hur mycket du vill, men jag vet att det inte är den Fanny jag älskar som hatar mig. Det är kontrollen, sjävlhatet, anorexian. Och ger henne liv...

2009-08-11 @ 01:08:37
URL: http://nubbly.wordpress.com
Postat av: Hanna

Sluta mata sjukdomen, den växer sig bara starkare

2009-08-12 @ 09:50:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback