imorgon

att komma hem efter en 3 dagars dunder-resa med en bästa vän,
och inte komma i sina kläder,
det tar rätt hårt.
precis som att se siffrorna på vågen,
eller att bara se kroppen jag är fången i.

men, imorgon ska jag börja.
jag ska ta tag i skiten.
jag skriver listor nu,
OK och inte OK,
träning och motion,
mat och dryck,
det här funkar inte.
jag ska komma i mina kläder,
jag ska skratta sådär på riktigt igen.
jag ska bli smal och fin.
och nej, detta är inte proana eller ens sjukt,
snarare tvärtom.

godnatt, nu ska jag sova och imorgon - då fan, då kör jag!


Kommentarer
Postat av: Amalia

Fanny! Seriöst. Om det är du på bilderna från gbg så är du fortfarande SMAL!!!!! Okej? Innan var du sjukt smal, även fast de sa det var okej från BUP (om de nu sa de).

/Amalia

2009-08-09 @ 00:09:07
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag känner igen mig i varenda ord, och jag vet hur ont det gör att se sin kropp bli större. Jag vet hur jävla ont det gör att låta något man kämpat för och identifierat sig med låta glida ur ens grepp. Men snälla fanny, ge inte upp. Lid med mig, och alla andra som kämpar. Fortsätt hur ont det än gör, för vändpunkten kommer. Om man ska vända och gå tillbaka varje gång det blir jobbigt, då når man aldrig målet. Kom igen tjejen! Du är fortfarande för smal och de tre dagarna har inte gjort din kropp någon som helst skada! KRAM

2009-08-09 @ 10:05:31
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fanny, sluta!

Du är fortfarande smal och fin och, förut var du bara mager, nu är du vacker på riktigt! Jag blir så frustrerad av detta.. du måste först: LIVET HANDLAR INTE BARA OM ATT VARA MAGER..

2009-08-09 @ 10:21:26
Postat av: mitzvi

OKEJ, jag börjar offiiiciellt gråta. på central stationen i uppsala för min vän som jag inte kan göra något för. FUCK.

2009-08-09 @ 10:42:06
URL: http://pulsera.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh jag vill inte det här. Försvinn inte igen!!! Hur kan du bara ge upp??? TITTA PÅ BILDERNA FRÅN GBG, DU ÄR SÅ JÄVLA SMAL FORTFARANDE!!!!!!! Du kommer bli en patient på mitt hem, det känns förjävligt. Jag trodde du skulle bli frisk, men de senaste månadernas snack handlar bara om hur du hatar din kropp, vad du äter, hur lite du rör på dig. osv osv. Jag är så ledsen, SÅ JÄVLA LEDSEN över att se dig försvinna. Det delar mitt hjärta itu...

2009-08-09 @ 16:47:10
URL: http://nubbly.wordpress.com
Postat av: Saga

Vill du byta kropp?

Du behöver inte ens träna för hela DU ÄR FIN!

2009-08-14 @ 23:25:52
URL: http://sagaaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback