bloggutfyllnad

om man har tråkigt kan det ibland vara riktigt roligt att lyssna på folk runt om kring ens konversationer.
härom dagen, i tisdags tror jag det var, stod jag i kön på akademi bokhandeln och framför mig stod
två rätt små tjejer, typ 12 kanske.
den ena var utländsk och den andra såg väldigt svensk ut, blond och smal och lång.
hur som, den blonda tjejen sa;
"jag skrev fel på två frågor på mattediagnosen..fast jag visste det rätta svaret"
hennes kompis verkade inte särskillt brydd, men frågade varför hon gjort så.
"ja men de kallar mig PLUGGIS, och jag vill inte att de ska göra det, jag vill inte vara en pluggis!"
synd bara att den enda som ser hennes "fel" svar är läraren som sedan ska ge henne omdöme..
inte de som kallar henne pluggis alltså. lilla hon.

idag mötte jag en kvinna i 20års åldern med barnvagn.
en man som gick strax framför mig hälsade på henne,
de kände uppenbarligen varandra, och så sa han;
"åhå, du är ute och rastar någons..." 
(han menade alltså unge/bebis/barn, om det inte framgår..)
"nej det är faktiskt min"
"VA!?!"
"jo.. mitt barn, 6 månader"
"jaha.. jag ska säga grattis nu va?"

det tråkiga är att de här konversationerna var väldigt mycket roligare att höra,
nu när jag skriver dem är de inte ens... bra.
skitsamma, bloggutfyllnad, kan vi kalla det.

XoXo


Kommentarer
Postat av: Amalia

Först! Du kan få din dator nu den är klar (det är en sådan som de andra i din klass har). Såg den när jag hämtade min.

ska berätta: Min lärare Hansen sade till mig att jag måste göra OP Dagvsverke som projektarbete eftersom jag ju "Kan bli sjuk igen" och då inte kunna följa med till Kenya. Sedan tvingade han mig att vara på ett stlle i kenya (som jag iof ville vara på sedan iaf, men ändå? eftersom jag ju KUNDE BLI SJUK där med.

Seriöst, jag känner mig frisk mina föräldrar tycker med det. Jag har nått mitt första del mål 44, men marginal Och nu tänker jag fortsätta träna o äta och då kommer jag ju fortsätta upp.

Jag blev så jävla arg när han sa det att jag ställde mig upp o typ skrev att jag var trött på det och då sa han "jag har bestämt så" då stegade jag bestämt ut därifrån med extremt ilskna tårar rinnernade nerför kinderna. + att jag välte en stol!! Men pappa har pratat med John som ska prata med hansen...

Jag kommer INTE ge mig, aldrig.

Kramar <3

2009-08-27 @ 22:51:04
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

de som kallar henne pluggis kommer säkert att tjata på henne om vad hon fick på provet, hur många rätt osv och då kan hon säga att hon minsann fick flera fel och därför inte alls är en pluggis, men kanske skulle hon kunna ljuga om sitt resultat om de frågar henne, om hon hade ett bra alltså, för se på provet kanske de inte skulle begära att få göra äh whatever

2009-08-28 @ 09:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback