lucia hade mörkt hår

idag har jag varit på steninge slotts julmarknad med familjen,
stora familjen, dvs moster och kusin också.

louise är min kusin, vi är "samma årgång" och har växt upp tillsammans,
vi har alltid kallat varandra för systrar, och i födelsedagspresent fick jag ett halsband,
det är ett silverhjärta med ingraveringen "Fanny, Louise, Sisters"
det var en av de finaste sakerna jag nånsin fått, just för att det är så personligt.
jag har det alltid på mig, 24/7 varje dag vad jag än gör.

sen har vi kollat på valpar också, börjar sakna att ha en fyrbening här hemma...
och blir ju inte mindre sug när ditte tar med hampus.
på tal om ditte så flyttar hon "hem" imorgon igen, efter en helg i dalarna.
hon bodde här fre-fre, och nu kör vi en till sån mysig vecka, visst ditte?

varje dag har jag ångest, för jag måste visa mig för nån.
idag bölade jag utanför steninge, och jag måste alltid säga till mig själv
trettio gånger att det är okej att träffa vänner - de vill vara med dig för att du är fanny.
men jag tror aldrig på det, jag anar att en skuld- och ansvarskänsla ligger bakom..
jag är en skugga av den jag en gång var, även om också hon var stel och osäker.
nu är jag så jävla illa, helt sjukt.

jag ska skriva boken.. måste skriva boken.
skicka iväg till alla förlag, kontakta alla tidningar som finns,
och ge igen.
de förstörde mitt liv, nu ska jag göra allt i min makt för att förstöra deras.


Kommentarer
Postat av: Saga

Gud, vilken underbart söt valp!

2009-12-13 @ 19:47:55
URL: http://sagaaw.blogg.se/
Postat av: helal

åh så jävla fin är du. önskar att jag kunde ge dig mitt hjärta som du kunde gå runt & bära på istället

2009-12-15 @ 20:27:56
URL: http://device.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback