Chiiilllaaa

fick såklart negativa kommentarer på förra inlägget.
tyckte jag underströck rätt bra att det enda jag menade
var att man vill inte vara närgången med nån man äcklas av,
sen är det ju olika vad vi gillar/inte gillar, också vad vi äcklas av/inte äcklas av.

och jaa jag vet att en fin insida gör en människa vackrare
(skrev jag inte det? joo jag gjorde visst det..!..)
det är väl därför jag överhuvudtaget har vänner och så.

fick förresten kommentaren;
"provat att engagera dig i något annat än dig
själv och ditt utseende för en gång skull?"

- oj vad uppenbart att du inte känner mig. men som svar till dig (stola anonym), så kan jag ju säga att jo jag har faktiskt det! typ, hela tiden faktiskt. jag engagerar mig mycket och djupt i mina vänner och familj. dock - det är aldrig fel att engagera sig i sig själv och försöka må bra - man är alltid huvudperson i sitt eget liv.

den här är också någat att hänga i granen (om två dagar!) ;
"vad i ditt liv har gjort dig så fruktansvärt utseendefixerad? Är det något som hänt
i din barndom? eller är det till och med din uppfostran? är din mamma likadan?"

- okej, du (anonym_sötis_nr_trettiotusen) verkar inte ha haft en särskillt bra uppfostran iallafall. och du verkar inte heller ha så stor koll på dagens ytligheter, är jag den enda som bryr mig? nej, då hade det inte skrivits varje dag i tidningar, eller gjorts tv-program etc etc om sånt. för folk bryr sig visst. tyvärr, kan man ju tycka, men så är det ju?
jag har haft anorexi och andra ÄS, men det handlade i början inte om utseende,
det handlade om mina krav på mig själv (dvs inte bara utseendemässigt). min mamma har förövrigt varit världens bästa från dagen jag föddes. en mamma blir också förtvivlad och sjuk när hennes dotter mår dåligt, skadar sig och försöker ta livet av sig. och nej, hon är inte mer utseendefixerad än andra kvinnor i dagens samhälle, snarare mindre.
jävlar vilken blatte-kommentar att dra in min mamma? haha


Kommentarer
Postat av: Anonym

"Blattekommentar"...du är inte en särskilt trevlig person, Fattar inte att du har nåra vänner överhuvudtaget

2009-12-22 @ 13:35:11
Postat av: sofie

Till alla som bara vill trycka ner Fanny:

Lägg ner för fan!

Många av er har inte en aning om hur hon är som person. Detta resulterar i att ni inte alls förstår vad hon menar med mycket av det hon skriver. För Fanny är en mycket klok människa som vet vad IRONI innebär. Tänk efter några gånger innan ni skriver en kommentar som bara ska svida att läsa. Eller varför inte låta bli att skriva sådana över huvud taget? Det tycker jag låter som en bra idé. Jag blir otroligt arg när jag läser många av era befängda kommentarer här på bloggen. Har ni inget bättre för er än att kritisera andra? Då kom vi tillbaka till det här med hur vi beter oss mot varandra i dagens samhälle. Fanny har en otroligt fin insida och uppskattar andras insida mer än nånga andra. Min till exempel. Hade hon bara brytt sig om utseendet hade inte vi två varit vänner. Ja Fanny jag ser dig som en vän, jag hoppas att det är besvarat. Jag ser inte bra ut. Jag försöker dela med mig av mitt inre istället. För precis som Fanny har jag av allt runtomkring mig insett att jag aldrig kommer att vara tillräckligt i andras ögon. Jag ser inte ut som man ska, även om jag verkligen önskar att jag gjorde det. Många av er tror att Fanny inte tänker på annat än sitt utseende. Bullshit! Skjut bort dom tankarna igen för så är det inte. Sätt dig in i hur det är att vara Fanny istället. Tänk en dag på hur många gånger man får intrycket av att man inte är tillräckligt vacker, smal etc av att bara gå runt på stan till exempel. Detta har tillsammans med en massa annat brutit ner Fanny. Så nästa gång, tänk ordentligt för fan!



Fanny, jag älskar dig min lilla dunboll <3

Postat av: emma

"blattekommentar", andra uttryck finns väl att använda, även om jag håller med om att det är lågt att dra in familjemedlemmar.

2009-12-22 @ 14:52:57
Postat av: Ida

Du måste väl kunna ta till dig andras åsikter om du skriver sådana inlägg, eller? Men när du får andras åsikter är de helt plötsligt fel? Du får tycka att det vi kommenterar är fel och du blir frustrerad. Det är väl samma sak som att vi reagerar på det du skriver? Du verkar inte mycket bättre själv?

Jag har märkt att man verkligen måste välja sina ord rätt när man kommenterar dina inlägg, annars verkar det kunna bli himla mycket missförstånd.

2009-12-22 @ 15:18:38
Postat av: Anonym

Förlåt då, ville bara förstå varför du är så utseendefixerad, vad som kunde ligga bakom. Att bara tjata om media och samhället räcker inte, alla är inte alls så utseendefixerade som du, långt därifrån. Men det vägrar du ju inse, du vill visst tro att alla är det.



vill du ha en lista på saker som du kan engagera dig i, o ch få lite perspektiv på saker och ting? Sådant som verkligen skulle behöva frivilliga och en hjälpande hand, särskilt nu i juletid?

2009-12-22 @ 20:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback