Fundering 04:49

varför finns det så många fula människor som har någon som älskar dem?
jag kommer aldrig kunna bli älskad.
jag fattar grejen med att man gillar personen och inte bara det yttre,
men fan, helt ärligt, vem vill ligga med någon man inte attraheras av?
(förklaring till mitt ordval är att jag precis lagt på efter 45 minuter
i telefon med lina, jag skulle ju aldrig säga så annars.. ehe)
vem vill krama nån, visa sig med nån, eller ens kolla på nån man tycker är ful?
spelar ingen roll hur vacker människan är inuti om man rent utav äcklas av det yttre.
där har vi anledningen att jag gett upp den biten helt, att hitta nån alltså.

men som sagt, det finns sjukt många fula människor som har en partner,
och det beror säkert också på att alla har olika smak (bright fanny)
och det är ju bra, och fint och roligt och allt det där.
men, min fråga kvarstår, attraheras de verkligen av sin fula partner?
eller "tar de vad de kan få"? (för ofta har ju fula människor en ful partner)
jag tror att fula människor vill visa sitt inre (för det kanske är fint) och då
blir det kanske automatiskt så att man hittar någon som själv också vill
visa sin insida, och sen blir man förtjust i personen och då blir det plötsligt
mycket lättare att tycka om utsidan också. känns detta igen?

jag menar, vem har inte yttrat orden;
"han/hon är en så fin människa att han/hon blir snygg..!"



Kommentarer
Postat av: Anonym

vad i ditt liv har gjort dig så fruktansvärt utseendefixerad? Är det något som hänt i din barndom? eller är det till och med din uppfostran? är din mamma likadan?

2009-12-22 @ 10:50:04
Postat av: steph

En människa blir så fruktansvärt mycket vackrare när man ser insidan. en "snygg"människa blir inte snygg längre om den inte har något fint inuti att visa. och man har olika smak så är det. det där kändes inte som något som du skulle skriva, inlägget alltså.

2009-12-22 @ 11:19:48
Postat av: sarah

Du kommer att gå miste om så mycket om du resonerar så. Utseende är för flyktigt för att kunna basera ett omdöme om en person på. Även vackra människor kan bli överviktiga eller på något annat sätt oattraktiva i dina ögon.

Se dig runtomkring Fanny, på dina nära och kära. Är det deras vackra anletsdrag du älskar, eller är det deras vackra personligheter?

2009-12-22 @ 11:32:44
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: hampus

Nu drar du det till extremer iochmed bilderna men du resonerar lite ytligt, ja.

Det är få som ser ut så att "man äcklas av deras blotta närhet".



En persons utseende spelar inte särskilt stor roll, dels för att man attraheras av andra saker som faktiskt gör någonting för personligheten och dels för att om man gillar någons insida, så kan de bli så underbart sagolikt vackra oavsett.

Du får göra skillnad på att bli tillfälligt kär på avstånd och att faktiskt välja vänner/partner.



2009-12-22 @ 12:08:35
Postat av: Ida

Jag förstår lite i det du säger, men du verkar han en väldigt konstig syn på det hela. Du verkar sjukt utseendefixerad.

De människor du tycker är fula, är kanske super vackra i andras ögon? Som du säger, alla har olika smak.

Jag undrar vad som fått dig att vara så utseendefixerad. En människa med en vacker insida blir vacker på utsidan också. En vacker människa på utsidan men en dålig insida blir inte alls lika vacker som man tyckte innan man lärde känna personen. Har jag inte rätt? Tänk dig för.

2009-12-22 @ 15:13:31
Postat av: Anonym

SÅ JÄVLA SANT FANNY!

2009-12-22 @ 22:25:11
Postat av: Anonym

så hemskt. inte sant. sluta

2009-12-23 @ 01:02:37
Postat av: Lina

"Du får göra skillnad på att bli tillfälligt kär på avstånd och att faktiskt välja vänner/partner." Instämmer. Att bli riktigt kär i någon kräver mer än ytlig bekantskap och ett attraktivt yttre. Lite väl ytligt inlägg Fanny.

2009-12-24 @ 01:28:32
URL: http://linawall.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback