Julafton och så


det finns så många överskattade dagar;

alla hjärtans dagvisa kärlek och umgås med den man älskar kan man väl göra alla dagar.. brukar ju vara så att man vill umgås med just den då också, eller?

påsk - världens ovärdaste helg. förutom chokladen i schweiz. annars fattar jag verkligen inte varför vi firar påsk. hade större delen av befolkningen fortfarande varit extremt troende och firat för att jesus återuppstod,  då hade det varit en annan sak kanske. men naae, gillar inte grejen med att fira bara för att.

pingst - firar nån "i min ålder" pingst? jag visste inte ens var det var nu när jag skulle skriva, then google is your friend, och det står att pingsten ofta betecknas som kyrkans födelsedag. alltså ännu en religiös högtid.

midsommar - sommarsolståndet och johannes döparens födelsedag, är det vi firar här. eller är det bara en ursäkt för att få en riktigt fin fylla en varm sommarnatt? det är alltid mysigt att umgås och ha kul en fin sommarnatt, så det behövs ingen midsommar till det, väl?

halloween - lite kul med en högtid som handlar om nåt annat - rädsla. woho halloween är rätt mysigt trots allt. och som alltid vid högtiderna - orsak till feest.

valborg - studentstädernas höjdpunkt på året. lund, uppsala och diverse andra universitetsstäder börjar vid frukost och hälften stupar innan någon brasa ens tänds. är det fint väder så är ju valborg jättehärligt! sitta i stadsparken (som resten av uppsalas invånare i åldern 15-30) och dricka vin och äta jordgubbar.

jag och steph i solen på valborg -09

nyår - är ju lite utav en rensning, nystart. på både gott och ont. men fira, det ska man nog. hur, det är en annan sak. jag funderar på att sitta hemma med ett glas flaska champagne och klaga på hur piss livet är. någon som är på?

jag och jonas någon timme innan år 2009 började

sen till den minst överskattade helgen: JULEN
underbar högtid ju! - god mat, nära och kära, julklappar, julgodis, julmusik... att hitta på bra och fina julklappar till människor man bryr sig om, gå på stan och svettas och frysa omlott då man går in och ut ur proppfulla affärer. men mysigt är det!

så, GOD JUL alla som klickar sig in här (cred till er som tittar in även på julafton)


bilden tog inte på julafton, men nån vecka innan, förra året.
jag och louise, lite små-juliga.


Kommentarer
Postat av: sarah

Hörru fanny jag kanske tar och våldgästar dig på nyår;) Det lät som en kväll helt i min smak..

2009-12-24 @ 20:13:29
URL: http://underbarasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback