En framgångsrik blogg

vad är det som gör en blogg till en framgångsrik blogg?
för, det finns ju måånga "provocerande" bloggar så som kissies,
men de flesta har inte fler besökare än alla andra "vanliga" bloggare.

precis som med allt annat så handlar det väl om att vara speciell för att man ska utmärka sig, spelar egentligen ingen roll om det är positivt eller negativt. det handlar nog, i stort sätt bara, om underhållning. det är kul att läsa om människor som är extrema åt olika håll. och det är kul att läsa något som någon med förmågan att skriva roligt har skrivit. det är kul att läsa bloggar som fylls på med snygga bilder. det är kul att läsa om riktiga failures och missöden. det är kul att läsa ironi och sarkasm, skrivet av någon som har humor och självdistans.
- det är kul.

jag har ett program som heter bloggtrafik, som jag också har som start sida. varje gång jag går in på internet kommer en ny blogg upp (av de x-antal tusen som är medlem i bloggtrafik alltså) och man kan trycka på nästa för att komma till en ny, slumpad blogg. det är faktiskt rätt kul. och jag hittar alltså många nya bloggar, varje dag. men något som ju alltid går fet-bort är (förutom de kyschiga pepp-talk citaten i stil med "efter moln kommer alltid solsken") texter som "en blogg om MIG och MITT liv" eller "följ mig i min vardag" eller "en blogg om allt och inget" osv osv osv... den mest fantastiska måste nog vara "this is me, bitches!" - en fin blandning av självcentrering och kaxighet (och en gnutta kissie-wannabe-feeling).

så, det var ju bra konstaterat av mig. något att tillägga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback