jeans

jag såg precis att det var tänt i erics rum,
öppnade dörren och där sitter han yrvaket med
ena strumpan på och fumlar med jeansknappen.
jag står nog och tönt-flinar några sekunder
innan jag frågar vad han egentligen gör.
han kisar mot mig och säger oförstående "vaddååå"
jag sa att han borde sova ju, och hans svar blev
"men vaddååå, jag vill vara vaken nu, jag vill gå upp"
och han kollade på klockan (som såklart visade fem i ett)
jag sa att det var mitt i natten, inte morgon, och han gapade stort
"vaa är det"
jag skrattade och tog av honom strumpan,
sa att han skulle ta av sig jeansen och krypa ner under täcket igen.
han gjorde hälften - han la sig.
jag sa att ta av dig jeansen också,
men då såg han på mig med sina puppyeyes, helt oförstående,
som om det var världens konstigaste begäran, att ta av sig de skitiga jeansen.
"men fanny, jag vill verkligen ha dem"

jag fick av honom dem.

Kommentarer
Postat av: Lp

Hahaha! men söt. Log när jag läste det. Hur gammal är han, din bror? :)

2009-12-02 @ 18:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback