lördagar är fina

jag vet, det är söndag nu. och jo, jag skrev rätt i rubriken, lördagar.

efter en 5 timmars natts sömn hoppade jag upp ur sängen för att bli hämtad av andrea med far och vänner, det var romme som gällde för dagen. (halv 6 var klockan när jag steg upp denna lördag, bara en liten parantes) väl framme hade den blivit 10, och jag gick för att hyra snowboard och skor. när jag såg att det var över 150 nr före mig trodde jag att det var något fel, men nej, vi fick snällt sitta och vänta i över 2 timmar. vi tog oss en lunch och läste dåligt skvaller i form av hänt BILD. men vid tolv- halv ett kunde vi köra igång!

det var så himla roligt. visst jag började det hela med att störta, och då tackade mig själv för att jag är så duktig som väljer att ha de där klumpiga knäskydden fast jag ser ut som en kantig sumo. men sen gick det bättre, jag vurpade aldrig riktigt, en gång åkte jag dock över en kant jag inte såg då glasögonen isade igen hela tiden. jo, rätt kallt vare, men snön var riktigt bra! och som jag saknat att åka! helt sjukt, 3 år?! usch, att de faktiskt förbjudit mig... but now i'm back!!

sen gick mojengerna man spänner åt med sönder, och eftersom klockan var så dags så lämnade jag bara tillbaka den för att sedan kunna hoppa in i bilen och åka hemåt. vi var trötta och jag somnade, tror jag. andrea försökte få kontakt med folket och fixa planer för kvällen, medan jag ställde in mig på en hemmakväll med mamma i soffan tittandes på melodifestivalen (ja, då är det fan illa).
väl hemma och färdigäten, sittandes i soffan framför en otroligt jobbigt petra mede hörde andrea av sig igen och jag var snabb med att säga "jatack!" till erbjudandet att joina tjejerna. sagt och gjort, en timme senare satt jag på bussen på väg in till knivsta. kvällen blev inte alls som jag tänkt, vi hamnade i öh, bälinge tror jag det var. trevligt var det iallafall, hittade både gamla bekanta hemifrån men också lite roligt folk från härochdär.
på hemvägen tog vi oss en tur till max mellan buss nr 1 och buss nr 2, där det uppenbarligen håller till rätt skumma människor om nätterna. men hamburgarna smakar lika bra som vanligt, tydligen. det är nog dags att jag äter där nu alltså, jag har aldrigt ätit på max. hursom, nattbussen hem men väl hemma kunde jag verkligen inte sova. jag redigerade bilder, tänkte och skrev. och lite annat. upp klockan 8 och äta, som vanligt.. sen sova lite till, och så äta... sen har jag suttit här - letat efter en jävla låt att fota till skolan - och nu ska jag ner och äta ännu mer.

sist ska jag väl kanske be om ursäkt för mitt konstiga och oberäkneliga humör, gårdagens svängde som en godisätande amerikans tjockis sockerkruva. men det har sina orsaker - jag är en godisätande (dock inte så amerikansk) tjockis.


romme med bästa vän


i väntan på buss nr 2

Kommentarer
Postat av: Andrea

åh en riktigt mycig och trevlig dag med dig <3

2009-02-08 @ 17:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback