sophie can not finish her dinner

kvällen blev inte riktigt som planerat. jag ska fan sluta planera allt så mycket.
det var ju inflyttningsfest som gällde, hos annelie, men vad händer?
bussar strular, tider måste passas, och så det viktigaste - jag ska upp innan 6 imorgonbitti.
alltså, jag stannade hemma. mumsade sushi (och närdingsdrycker...) och sen åkte mamma och eric på bio, de såg premiären av Bolt, tror jag. det är inte bra att lämna mig ensam hemma, missnöjd över min äckliga kropp. nej, jag har under kvällen proppat i mig en chokladask. inte behövligt och oj vad det inte gör sig bra på min nu för tiden härligt fylliga body..! usch, jag är så jävla svag.

passande nog kollade jag på "sophie" på youtube, i olika variationer. för er som inte vet vad det är för låt så har ni här:



den är i och för sig väldigt fin, vacker. men usch, jag orkar inte. det kom massa med thinspo-videos, och jag kan inte låta bli att sakna det... sakna benen. sakna den platta magen, de tunna armarna och låren. sakna de markerade kindbenen... vad hände, vem är jag nu? jag är bara äcklig och ful. förlåt - jag vet att jag upprepar samma gamla visa om och om, dag ut och dag in. men börjar ni fatta hur dåligt jag mår av att se ut såhär? jag hatar det. jag hatar att bo i en kropp så pluffsig som min. jag vill vara som de - smala och snygga. jag kommer aldrig bli så, och det gör ont.

nu ska jag sova. hoppas ni haft en roligare kväll än mig. förresten - idag fyller en av mina nya vänner vuxen. det är otroligt kul att jag ens skriver det här, då jag är hundra procent säker att han inte läser min blogg. men jag tycker han är en rolig prick så jag ville bara nämna det. (och ja, jag har grattat honom, såklart!) men igen - grattis leon, snart kan du köra lagligt till skolan, sedär!

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Du får ju säkert höra det här tusen gånger om dagen men du är jättefin. Och det finns ingen människa i världen som vill att flickor ska se ut som alla catwalk-modeller (eller uppenbarligen så finns det ju det, men dom kan ju inte vara riktigt spelklara) för dom är inte snygga. Det ställs alldeles för stora krav på flickor nu för tiden och jag får svindel när man ser hur stort det är. Ingen har rätt att säga åt någon hur den ska se ut. Modeindustrin behandlar tjejerna som produkter och det är ju helt absurt. Jag kan inte säga att jag förstår hur det är, men jag kan säga att jag förstår att det måste vara jobbigt. Men du är fortfarande fin.

2009-02-07 @ 15:09:50
URL: http://rosenquist.wordpress.com
Postat av: ditte

Ska bli skönt att få krama om dig när vi ses fanny! Du är så fin!! jag vet inte hur jag ska kunna få in det i ditt huvud.. du är så fin!



<3 kärlek

2009-02-07 @ 16:33:54
URL: http://ditteerikssson.blogg.se/
Postat av: annelie

Det var tråkigt att du inte kunde komma. jag hoppas du kommer och hälsar på oss någon annan dag när du har tid. det vill jag jättegärna finafanny!

2009-02-07 @ 16:52:36
URL: http://enannelie.wordpress.com
Postat av: stephi

Nu är det jag som inte längre kan läsa din blogg. Älskade vän, jag vill dig så väl. Jag vill att du ska se dig genom mina ögon. Du är så vacker, alltså din skönhet är helt.. galen. Fanny, du är så fantastisk. du är fin från insidan. och ut. Jag älskar dig. Du vet vart du har mig.

2009-02-07 @ 18:20:18
Postat av: Anonym

En liten fråga: hur tycker du att dina kompisar ser ut ? e dom normala lr e dom så snyggt smala som du vill va?

2009-02-07 @ 21:51:52
Postat av: Malin

Jag kan faktiskt förstå att du saknar allt det där smala, men saknar du hur du mådde då? Ångesten, frossan, kylan, yrseln, det dåliga minnet?



Man tjänar absolut ingenting i att vara sådär smal, man förlorar bara en massa tid som man skulle kunna ägna åt andra ROLIGA saker som faktiskt ger en någonting.



Kramar på dig!

2009-02-08 @ 11:05:08
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback