godnatt

imorgon ska jag till skolan, för jag måste. jag försökte prata med mamma, både igår och idag. hon tror att träning och borttagning av näringsdrycker kommer få mig att må bra. "se det positiva nu fanny" - är vad hon säger. ja, och jag försöker. och visst, jag ser det, det gör jag. men förlåt, det andra överväger. jag har på fullaste allvar bara lust att dra täcker över huvudet och aldrig mer kliva upp ur min förbannade säng.
jag fasar inför torsdag. jag fasar inför de röda äckliga siffrorna som kommer visa det alla andra vill se men som får mig att vilja krypa längre bort från livet. jag vill ju inte ens träna, inte nu när jag får det. jag vill inte vara tränad, jag vill vara smal. mycket smal. fan i allt, jag ska aldrig skaffa barn. tänk om de får ett sånt här liv? nej fy, aldrig att jag skulle klara av att se någon lida såhär.
nu ska jag sova, godnatt.

just det - en sista sak. jag tipsar om en blogg ikväll också.
sngry.blogspot.com - seán, min gamla classmate som en gång kläckte en kommentar jag har svårt att glömma. "har du något innanför byxorna eller är det din rumpa?", och ja, det var allvarligt sagt. men om jag bortser från den kommentaren och våra andra små twister så kan han få till rätt roliga grejer ibland. hans blogg är precis lika oseriös som han själv, och det är riktigt skönt att bara läsa när man vill muntras upp. jag gillar iallafall ironin och det där. och kontrasten till mina ibland kilometerlånga inlägg kan ju vara rätt soft (ibland).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback