en vacker dag... blir jag nån annan

http://www.expressen.se/1.476962

intressant, när en tjej på 180 cm och 66 kg sägs åt av en argentur att gå ner några kilon för att få jobb som modell hos dem. sjukt och hemskt - men sant. och ja, det är i den branschen jag vill vara...
men man måste inte vara mager. se tyra banks, hon är vacker med kvinnliga former. (sen kommer tanken "ja men fanny du vet att du tycker hon var ännu vackrare innan, när hon var smal"... men jag skjuter bort den)

egentligen vet jag inte om jag vill vara just modell. kanske inte. kanske handlar det mer om bekräftelse, för är man modell är man vacker. iallafall i mångas ögon. jag kommer aldrig vara vacker i mina ögon, inte ens lite. och jaja, jag vet att nån liten ensam själ därute kan väl tycka jag ser bra ut, i ren desperation. och det är inte fy skam, jag vet. men - jag kommer inte sluta sträva efter mina drömmar och mål. jag vill vara en av de där kvinnorna folk ser på victorias fashionshow och tänker "wow, shit vilken snygg brud!". haha, kul att jag ens vågar skriva den drömmen här... nu har ni iallafall något att skratta åt.
sen till det jag vet att många tänker nu när de läser detta, att utseende är inte allt! och helt rätt, utseende är inte mer än just det - ytan. men utsidan ger insidan en chans, så är det ju. och det finns ingen (ja jag säger ingen, jag tror inte att en enda människa avviker) i hela världen som inte bryr sig det minsta om hur den ser ut. det finns dock massa folk som påstår sig skita i det. och ta inte illa upp, men det är väl antingen för att de är fula, eller för att de tror att det är coolt att inte bry sig. och med fula menar jag inte att jag anser att de är fula, utan att de själva inte är nöjda, för ingen är nöjd. (jävlar vad jag förklarar mig hela tiden? varför det, det är min blogg, jag skriver det jag står för. men - jag vill inte bli totalt missförstådd, jag har ju faktiskt ett bra budskap, i botten. jag vill bara uttrycka mig så tydligt och rättvist som möjligt, you see)

hur som, modella är kanske inget jag vill leva på i resten av mitt liv, om jag inte får chansen. det vill säga, jag kommer inte rusa efter alla argenturer och skicka in nya bilder varje månad, och jag kommer inte mingla i stockholm i hopp om att bli upptäckt av en modellscaut. nejnej, just nu har jag roligt med vänner, så som steph och simone, vårat team-work duger så bra så. vi gör alla tre det vi tycker om, och får ett fint resultat, om jag får säga det själv, och tänk för det får jag!
nu när steph är borta ett tag har lina tydligen fixat och trixat lite så vi kan fota med nån annan inom snar framtid, det ser jag självklart fram emot! får se om han kan överträffa stephanie bakom kameran (och i photoshop..?)

det var kvällens kloka ord från mig, se nu ska jag sova. imorgon blir det ingen skola heller, då jag 1) har feber 2) hostar så det gör ont och blir yr, och så det egentligen största skälet: jag skäms. jag hatar fodralet jag nu bor i, all denna vaddering och allt det äckliga. jag har inte lust att visa mig för en levande själ. inte ens mig själv. jag gräver ner mig själv i sängen, släcker lampan och försöker sova bort mina dagar. yes, det är såhär mitt liv kommer se ut tills den dagen jag kan operara mig.
pusshej

Kommentarer
Postat av: Anonym

du skriver samma sak om och om igen

2009-01-30 @ 20:13:58
Postat av: caroline

Du är riktigt söt.

Förstår hur du känner. Men ibland är det bara acceptera. :)

2009-05-27 @ 22:33:16
URL: http://flowerbombs.blogg.se/
Postat av: amandiii

försök se det du har på insidan. den person du är. människor komer älska just den personen.

man kommer längre med sin personlighet än med sitt utseende. du är fin hursom, det kan vem som helst stämma in med.

lägg bort tankarna ett tag. bara för en vecka och känn hur skönt det är. håll dig till en kompis den veckan och låt bara dagarna rulla på. skit i vad du äter för det förbränns så snabbt att man knappt hinner blinka. jag brinner för det här ämnet, vill verkligen hjälpa flcikor med sånna här problem.

därför råder jag dig att iaf försöka igen för jag antar att du försöker ofta... GE dig tusan på att fixa det.. ETT liv, EN kropp - just love it!

2009-06-09 @ 19:07:40
URL: http://amanndow.blogg.se/
Postat av: Mika

Du borde skaffa en psykolog.

Du mår inte psykist bra som sitter och skriver ut saker som att du inte är nöjd med dig själv. Du har bra självförtroende eftersom du lägger ut bilder på dig själv.

Det du måste lära dig är självkänsla vilket du inte har.

Du är ju jätte vacker!!

Men det är nog som du skriver, du behöver en bekräftelse.

Go girl!

tycker om dina bilder och din blogg :)

2009-10-08 @ 20:51:38
Postat av: Anonym

Skit i kropp å utsidan. Det är väl va vi presterar i livet som räknas. Sen att se snygg ut e väl kul, men det ska ju inte va prio 1 för då e det verkligen ett missförstånd. Försumma inte din familj å vänner genom Ego. Försumma inte DIG själv genom egofixering kroppsligt utan få ut vad mer du kan göra intellektuellt å saker du kan göra i världen. Stick ner näsan i potatissäcken å ta ett djupt andetag, fan va najs det luktar. Eller kanske du har ett syskonbarn som har ett underbart leende eller världens sötaste mamma eller goaste vännen, såna ska man lägga energi på. Uppnå något högre än en spegels ideal för vi ska alla dö å då spelar det ingen roll om vi ser ut som Tyra Banks. men att dö nöjd, behöver inte vara super lyckligt, prestation e farligt. Lev å njut av livet. släpp pressen å bara lev, finns så många länder, så många gator å så många stenar att vända på i världen, upplev den. pröva NYA saker som man inte trodde man skulle klara eller som man inte vet man gillar. Vidga vyerna helt enkelt!

Heja Roethlisberger

2009-11-16 @ 20:45:14
Postat av: Anonym

Det bästa är.... det är INTE farligt att leva

2009-11-16 @ 20:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback