hej tjockhet!

jag är sjuk, fortfarande. men nu kommer det faktiskt ord med olika tonarter ur min min, inte bara obegripliga läten. alltså en bra sak. mindre bra, det är att min näsa gått i strejk. täppt och rinnig samtigt? ohja. febern är nog borta också. en lite "lustig" sak angående den var att igår tog vi tempen, 36,0 grader visade den. ojdå, det måste ju vara något fel på termometern, sa mamma och hämtade den andra vi har. den visade 35,9. inte bra, undertempererad. vilket alltså betyder att min blodcirkulation är riktigt dålig, still. om temperaturen varit denna för ett år sedan, när jag var inlagd, då hade jag kanske begripit det mer, då var jag så jävla sjuk. men nu?? nej, nåt är ju fel.
jag åkte ju som sagt till åsa igår, och där löste vi gåtan. jag hade ju tagit ipren. tjohopp, smart fanny, ipren är febernedsättande. alltså - jag är inte dödligt kall med cirkulation som en döende anorektiker. av den enkla anlednigen att jag inte är särskillt sjuk. hela grejen med allt det här, det är att jag märkte hur jag blev besviken, på nåt sätt. att få svart på vitt ännu en gång att jag inte är underviktig. nej för jag är normal-normal-äckel normal. mer än normal, för normala har lite muskler som de fått av träning, jag har noll och inga muskler. bara feeett.

jag vaknade igen efter frukost vid 10, messade lite till finfina vänner som fortsätter höra av sig, kollade datorn osv. sen gick jag ner för att fixa lunchis, och se - fanny hittar - pizza. igen. det sa liksom bara - värma, packa upp, trycka i sig. och så de där näringsdryckerna också då... vad händer sedan? jo, jag får ett akut, helt galet stort och mäktigt godissug. vi snackar smågodis. jag kollar upp när bussen tilll knivsta går, oj om 15 minuter - den tar jag! sagt och gjort, 25 minuter senare står hon på ica och plockar i hyllan. 2 hg drygt, och så en onödig skittidning - veckans NU! precis vad en sjukling ska ha. frågan är - behöver en tickande fettbomb som jag också godis?? nej, kanske inte.

men nu sitter jag här, ätandes godis, läsandes påhittat svaller om skönhen lindsay lohan (som tydligen lider av en ÄS, enligt denna blaska, vill säga). vilken sekund som helst kommer bror min hem, och då blir det mellis. mamma är i stockholm, hela dagen idag och imorgon. ikväll kommer hennes vän åsa, sällskap till eric främst, eftersom jag , om jag inte varit sjuk i influensan hela veckan, säkert hade varit nån annanstans. men så givetvis - kolla att fanny äter.
och inte att glömma - emma kommer för att mysa. jag har laddat med ytterligare fyllning a lá de icke existerande tomrummen i fannys kropp. så som popcorn, ostbågar, nötter... och nu alltså även lite godis.

nej vet ni vad, ni ska jag återgå till det spännande jag just läste, och så ska jag äta mer godis. hej tjockhet!

Kommentarer
Postat av: mergime

ät och må bra :)

2009-01-30 @ 17:39:24
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: Karin

Jag ska erkänna. Jag är lite avis på dig. Skulle så gärna vilja åka till närmsta affär och köpa godis. Och sen äta det så klart. Heja dig, verkligen! Vad jag skulle ge för att kunna sitta och äta godis en fredag.

(And by the way, you're miles away from being fat. No, I'd rather say, like lightyears away from being fat.)

2009-01-30 @ 18:01:24
URL: http://karincicilia.blogg.se/
Postat av: Anonym

man blir inte tjock av lite godis, det vet du nog. försök att inte lyssna på de dumma tankarna!

2009-01-30 @ 18:40:57
Postat av: Amalia

Det var lite att jag inte var motiverad att jag inte fick komma till Varberg, men mest för att jag vägde för lite. De erbjöd mig ju plats på Löwet som är ett sjukhus. Där har de bättre övervakning. Men tillmig har de sagt att det inte är någon fara för livet. Att hjärtat inte kan stanna och så :S

2009-01-30 @ 21:26:38
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/
Postat av: kotte

du är långt ifrån tjock fanny, tänk på det! och jag måste fråga, min kompis säger att hon inte har ätstörningar, men hon är typ 165 lång tror jag och väger 50 kg, är det normalt eller inte`?



krya på dig!

2009-01-30 @ 22:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback