jag skulle inte tacka nej!

kvällen började guld. efter en rätt tung dag...(dagar)
sushi, mer godis i väntan på emma, och sen kom hon. wiie, typ. hjärtegullet (nu lät jag som en gammal kärring - so whaaat) hade med sig geléhjärtan och chokladhjärtan, nivet i ett sånt där stort hjärta. mums sa jag och öppnade direkt. sedan hämtade vi lite allt möjligt gott där nerifrån också, och så drog vi igång gamla klassikern the green mile. min kära vännina var dock mer inne på pipan som stod 3 meter bort... alltså, filmen stängdes av och vattenpipan laddades. jag var otaggad, då jag sist (med lina) mådde riktigt dåligt. haft en skitdag, kände mig ovanligt äcklig, och så pipa på det. jag trodde jag skulle dö, typ. hursom, jag hämtade datorn istället. skulle väl visa nån intressant bild på någon intressant person, eller nåt...

innan jag fortsätter min story, som nu kommer urarta, så vill jagg bara påminna om i sommras, då vi var några stycken hos viktoria. även då fanns en pipa med i bilden, och lyckas jag inte välta den 3 gånger inom loppet av vad? 10 minuter? notera att jag var enda nyktra personen på festen.

- ja. sen iallafall. av någon anledning kryper jag under slangen, för att visa något på datorn. emma kollar, pipan - välter. inget farligt, om det inte hänt mer nej. men, kolen trillar naturligtvis av och landar - surprise - på mitt tangentbord. vi får panik och kastar av den. var tangentbordet förstört? nej, inte på första anblicken. puh. oj nej, kolen hamnade på mattan! kasta bort. ajdå, hål i mattan. fan! kolen hamnade på golvet, som i mitt rum är en sån där plastmatta. och fan, hål även i den - 3 st. sen till den lilla detaljen att detta inte är vårt hus, vi hyr.

jag tog det ändå rätt coolt, jag skrattade mest. tills nu, då jag kom hem efter att ha lämnat emma vid bussen hem. mitt tangetbord är missbildat. kolen han, under sin typ 2 sekunder långa vistelse på det, göra sönder några av tangenterna. härligt. hur förklarar jag detta för mamma eller pappa och får en ny? ja alltså, vi rökte vattenpipa inne på mitt rum, jag la mig under slangen och den välte, så nu är den trasig. du betalar väl en ny? ... nej, tror inte den funkar.

jag brydde mig verkligen inte om det där med mattan och golvet, inte alls faktiskt. mamma kommer kanske lacka, vår värd kommer kanske tvinga mig att betala. men och? jag har inget att förlora (utom oskulden, ha-ha-ha). ta allt, gärna mig också. bort bort bort härifrån. skulle inte tacka nej.


lugnet innan stormen, eller liknande


 

avslutar med; tack emma, för en supermysig kväll, du står mig nära på ett sätt ingen annan kan, du förstår och bryr dig på ett sätt som är obeskrivligt stort för mig. jag hoppas jag duger för dig också. tillsammans ska vi klara det här! fan att vi ska.

Kommentarer
Postat av: din emmis

Alltså förlåt haha, men jag kan bara inte sluta garva åt hela olyckan! Även om det var jävligt klantigt att den skulle hamna på golvet... och framför allt din dator... vilket jag tycker persoligen skulle var största problemet att hända.

Men jag älskar dig ändå bebis. I mina ögon, som i så många andras också, så är du perfekt precis som du är, Fanny liksom.

Love U

2009-01-31 @ 08:52:44
URL: http://epaulina.blogg.se/
Postat av: Nightfall

haha shit vad otur :P

2009-01-31 @ 18:47:22
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är så mkt finare nu!

2009-02-02 @ 17:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback