yes i do miss it

att det inte syns - bullshit.
det syns, och det är inte positivt. det är äckligt och fult.
jag märker hur jag återigen skäms, tänker att jag borde välja kläder som döljer.
jag vill inte visa mig, jag ser andra snygga, vackra, smala tjejer och avundas dem.
varför gick det såhär? varför måste just jag vara såhär? fy.

jag önskar det vore som de säger, att bara man kommer upp i en frisk vikt och kroppen mår bra så tycker man bättre om mig själv, man lär sig acceptera sin kropp. men fan, det är ju inte så! hur många gånger har jag inte varit uppe i en "bra" vikt nu? 5 gånger, för att vara exakt. och varje gång är det samma sak - jag vantrivs. och nu kan de inte säga att det är den sjuka fanny som tänker så medan hon är underviktig, för jag är ju inte det längre. jag är ... normal. usch och fy, jag önskar jag kunde ta en kniv och bara skära bort allt det äckliga. jag önskar jag var några cm längre. jag önskar mina lår var smalare. jag önskar magen var mindre mjuk. jag önskar armarna var tunnare.

jag ser bilder som bara är några veckor gamla, jag ser ställen där det nu sitter så mycket mer. jag blir så ledsen, jag känner att jag faktiskt gråter, igen. jag känner hur all livslust försvinner, jag sa ju det - det är nu när jag närmar mig ert mål som jag mår skit. jag sa ju det - att jag skulle hata mig själv och min kropp. jag sa ju det.


yes i do, i do...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är väl fel egentligen och säga hur otroligt snygg du är på bilden!

2009-01-27 @ 19:09:53
Postat av: Emilia

Men Fanny, du är fortfarande jättesmal!!

Men å andra sidan skulle jag ha kunnat skriva det där själv, precis mina tankar :( <3

2009-01-27 @ 19:49:34
Postat av: Emelie M

Vadå att hon är smal ?!

Hon är fan mager vad är de för fel på männsikor som säger att hon är smal, jag kallar inte Fanny smal iaf.

Och jag älskar dig Fanny

2009-01-27 @ 20:34:20
Postat av: H

Emelie M, du har har så fel!!! hon är jätte smal. Fanny lägg på dig några kilon.. forsätt kämpa:)

2009-01-27 @ 20:52:25
Postat av: Emelie M

H- vadå att jag har fel ? har jag sagt att hon är tjock eller ?! kna du inte läsa jag sa att hon va MAGER och onte saml det är två helt olika saker ? Varför det är det är för att om jag va som fanny skulle fan inte jag vilja höra att jag va smal när jag är mager tror du inte hon vill vara smal eller ? och saken är att hon är fan inte smal nu hon är mager om hon lägger på sig ett par kilo så kommer hon bli smal men det är hon fan inte nu, det är de jag menar med tå helt olika saker så va fan snackar du om att jag har fel när det är du som har det ?

2009-01-27 @ 21:31:16
Postat av: jessica

emelie, du tar mina ord, du har bara så rätt!!!!



saknar dig fanny <3

2009-01-27 @ 22:08:39
Postat av: Jessica

Emelie du tar mina ord, du har bara så rätt!

saknar dig fanny roethlisberger<3

2009-01-27 @ 22:10:35
Postat av: jessi

råka skicka två ggr*

2009-01-27 @ 22:11:18
Postat av: elin

Fanny helt ärligt nu, jag ser absolut ingen skillnad från fanny veckan innan jullovet. Jag tänkte att man skulle kunna se någon slags förbättring, efter vad du har skrivit i bloggen, men du ser ju exakt likadan ut. Och säger dem att dina värden är okej nu så är det väl inget fel med hur din kropp ser ut nu, för du är ju skitsnygg det är du verkligen! men fortfarande så ser du ju precis lika mager ut som innan, i alla fall i mina ögon. Det vore bara så bra att du förstår hur vacker du är nu när du är frisk. Du behöver inte dölja någonting!

2009-01-27 @ 22:27:15
URL: http://itselle.blogg.se/
Postat av: Emma

man torterar sig själv genom att titta på bilder hur man såg ut förut. Gör inte det, även fast det är svårt. Dessutom är de bilderna inte realistiska, det ska inte vara så, det är inte rätt. Vikt har inte med allt att göra, det har det inte. OCH hur länge har du varit i din normal vikt? mer än 6 månader? Jag vantrivdes i ungefär 6 månader. Tyckte att jag var det äckligaste världen sett. Och för att inte tala om fetaste. Hatade att gå ut, för att folk skulle se hur tjock jag blivit. Sanningen var att jag var mycket smalare än alla andra och de kommenterade det t.o.m., precis som alla vi här på din blogg gör.



DET ÄR INTE VÄRT DET

Det är inte värt att vara sjukligt smal och aldrig känna sig glad, för man mister så fruktansvärt mycket annat.



Visst har jag fortfarande ont i själen, men inte alls på "mat" sättet.



TRO MIG när jag säger det här fanny.

MAN ACCEPTERAR SIN KROPP EFTER ETT TAG. JAG HAR GJORT DET, OCH DÅ KAN DU GÖRA DET.

Sen märker jag att du kopplar ordet "normal" som något dåligt. Man behöver inte vara normal. Du är inte "normal". Du är speciell och väldigt vacker, jag hoppas bara att du inser det en vacker dag.

2009-01-28 @ 19:12:49
URL: http://vitmotsvart.blogspot.com
Postat av: Emilia

Jag menade inte att du är inte mager, för det är du! Med jättesmal menar jag ju mager! :/ <33

2009-01-29 @ 17:49:47
Postat av: Emilia

Jag menade inte att du är inte mager, för det är du! Med jättesmal menar jag ju mager! :/ <33

2009-01-29 @ 17:49:47
Postat av: Anonym

det finns ingenting som heter normalt i denna värld. men du är underviktig och du behöver gå upp i vikt för att kunna leva ditt liv

2009-01-31 @ 14:33:03
Postat av: i

ni är fan inte friska i huvudet. vill du bli ännu smalare än vad du redan är?

jag är stor och önskar att jag var betydligt mindre än jag är, har velat vara som du, så smal. men nu när jag ser dig så är det bara så jälva äckligt! och hur du tänker. skärp dig seriöst. jag vet att det är en sjukdom men lilla du sök hjälp för detta är inte bra! det är inte fint någonstans att se ut som du, det är äckligt! okej, hoppas bara du får in detta i huvet själv

2009-02-01 @ 23:51:49
Postat av: aleksandra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

å vad störigt, jag tycker samtliga kommentarer suger. var människa tar ansvar för sig själv och sina handlingar basta. om du vill bli smal ,eller mager eller slank eller smäcker eller aa du fattar, genom ätisar så för all del. du är soft och snygg som du är men lätt inte att du blir lyckligare av att bli "botad" per automatik gaina 115267721kilo och alltså

"jag är stor och önskar att jag var betydligt mindre än jag är, har velat vara som du, så smal. men nu när jag ser dig så är det bara så jälva äckligt! och hur du tänker. skärp dig seriöst. jag vet att det är en sjukdom men lilla du sök hjälp för detta är inte bra! det är inte fint någonstans att se ut som du, det är äckligt! okej, hoppas bara du får in detta i huvet själv"

snark. hur fet och osoft är inte den personen ursäkta mig

2009-02-16 @ 09:07:19
Postat av: Anonym

hur fan kan ni skriva att hon är äcklig och att det är hennes fel?

Är ni helt dumma i huvudet, det är fan en sjukdom.

jävla idioter. Blir så jävla förbannad. Ingen som inte vart där själv kan förstå vilket helvete det är, ingen, ni kan inte ens fantisera om hur det är.

Snälla, håll bara käften.

2009-03-08 @ 21:21:57
Postat av: Jessica

Jag har kollat igenom hela din blogg och hela din bilddagbok! Och jag ser verkligen hur du har kämpat! Du är stark!



Jag tror på dig!

2009-03-21 @ 21:37:56
URL: http://jessicaajansson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Fanny, jag har faktiskt hört en del om dig för att vara ärlg. Om att du typ är den smalaste i uppsala.

Men du är så otroligt fin också. Verkligen, det är du. Jag kan förstå hur du känner dig i den sitsen då jag själv suttit där. Lyssna på de på BUP. Försök åtminstone. Jag hatade dem ska jag säga dig, de var äckliga gamla tanter som lede enligt deras tid vilket var 1000 before christ typ..

Hur som helst, fundera inte på hur du ser ut gör inte det. Tänk dig såhär: vill du leva ditt liv efter matregler eller vill du verkligen LEVA livet? Jag tror du vill leva livet och bara vara precis som "alla andra". (Alla har sina problem)

Jag är sjukt insatt i sånna här frågor om anorexi och ätstörningar överhuvudtagetoch jag vill utrota den hemska sjukdomen.

Tänk såhär: Vi kvinnor tänker på hur vi ser ut, vad vi stoppar i oss och hur mycket vi väger jämt och ständigt. Det är en del av kvinnligheten. Sen tänker du på killar. I alla år som jag kan minnas så har killarna skitit i allt det där med kalorier etc. och bara ätit sig mätta och glada och inte brytt sig. Är det inte orättvist att vi tjejer ska behöva må såhär och tänka på det viset. Vi måste också få leva och tycka om oss själva. Om man inte gör det kommer man aldrig någonstans att hitta harmoni och lugn. Man letar ständigt efter nytt.

"Lär dig älska dig själv."

Det sa min farmor för ungefär ett år sen.

Hon är klok och väldigt duktig på mat. Allting är nyttigt i rätt mängd, det vet DU!

Försök att stänga av för en minut eller två och känn bara efter. Ta bort speglar undvik dem.

Ingen är perfekt, alla har sina komplex. Det är faktiskt så. Tom. Victoria's secretmodellerna har det... Jag vill dig allt väl.

Du är fin och det kommer du alltid att vara, du har det i generna för det syns.

Lita på dina närmaste och din familj. Det finns en mening till att man ska äta och må bra.

Jag kom ifrån det där träsket. Men man kommer alltid gå sida vid sida med det och tro mig, jag har varit så nära kanten flera gånger men STYRKAN i mig gör att jag inte trillar i.

Din styrka ska orka ta dig hela vägen fram. Det klarar du. Med rätt inställning är ingenting omöjligt.

kram / amanda

2009-04-03 @ 22:03:03
URL: http://amanndow.blogg.se/
Postat av: Minnis

Hur kan människor säga att det är ens eget fel, med t:ex ätstörningar?

2009-05-29 @ 21:07:28
URL: http://mminnaa.blogg.se/
Postat av: Ebba

asså seriöst, jag får damp. HUR FAN KAN EN MÄNNISKA SÄGA TILL NÅGON SOM HAR ÄTSTÖRNINGAR ATT DET ÄR ÄCKLIGT OCH ATT DET INTE ÄR NORMALT?! Ska ni inte ge er på cancersjuka människor och säga att dom är äckliga och inte normala? Jävla idioter.

2009-10-13 @ 19:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback