femtiondejulitvåtusennio

wohoo,
favorit snygg bartenderna akon (aka jack sparrow) har addat mig på msn.
baaallt, nu kan jag fixa inför nästa semester där nere.
för fler blir det, juli sommaren -10 är redan bokad, samma gäng.

men först - överleva året.
jag funderar; vad kommer hända? vem kommer jag träffa? vem kommer jag bli?
året som gått har varit så...innehållsrikt.
jag har fått många nya vänner. kommit vissa närmare.
andrea, lina, ditte, stephanie... det är mina bästa. så olika, men så fantastiska.
sen alla andra, som jag älskar och värdesätter till guld.
jag har blivit "frisk" (jag tror fortfarande på ett sätt att helt frisk blir man inte, mer nykter anorektiker, typ)
jag har klarat första året i gymnasiet, trots noll deltagande i 9an och bara halva 8an gådd.
jag har varit i london, rom, schweiz, turkiet. sett så mycket, lärt mig så mycket.
jag har förlorat många oskulder (första kyssen, första ciggen, första fyllan, första ben&jerrys)
jag har ätit allt som jag kommit över, allt det som tidigare varit "förbjudet".
jag har börjat träna.
jag har slutat med mediciner och näringsdrycker.

jag har levt, tror jag.
men jag blir rädd, blir det inte mer ?
kommer jag inte få känna lycka?
kommer jag inte få uppleva kärlek?
jag vet, jag vet - jag är bara 17 (snart)
men ändå, jag vill ha mer.
jag vill känna att det är värt det.
att det jag släppt, att det jag valde bort (en smal kropp, en ständig hunger)
att det var värt det.
det tvivlar jag på i nuläget.
och det får mig att känna rädsla.
ren, äcklig jävla rädsla.



jättebra seán. tack. det är faktiskt tvåtusennio nu. "jag skulle bara kolla om du var me!" eeeh..

Kommentarer
Postat av: NicICKLAs

åh du är bra

2009-07-15 @ 23:48:20
Postat av: Seán

tvåtusennio*

2009-07-23 @ 00:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback