fjärde gången gillt


jag var jättetaggad innan.
men fan, självklart skiter det sig.
fjärde gången gillt, sa andrea idag.
insåg just att jag nyss gjorde "det dumma" för fjärde gången den här veckan.
fjärde gången gillt.
nu räcker det.
turkiet imorgon - blir stoppet. slutet.
jag ska ska ska klara det.

för två år sedan åkte vi till kefalonia, grekland.
jag blev sjukare än någonsin,
fortsatte ner efter det.
tvångsvård och inläggning trodde jag inte skulle bli verklighet.
det blev det.
jag hoppas verkligen att jag klarar det här.
att jag inte mår dåligt.
och nu menar jag inte dåligt som i att jag skulle gå ner allt igen
(det vore dock underbart på ett sätt om jag hade den styrkan och kontrollen)
utan jag menar att jag hoppas verkligen att jag inte får för många jobbiga minnen.
flyga, varmt land, charter, stränder, värme, mycket bar hud
jag var smal då.
för två år sen på kefalonia.
nu väger jag alldeles för många, äckliga kilon mer.
men är för svag för att gå tillbaka.

jag tror att vi där har förklaringen till varför jag är så ledsen nu för tiden.
jag vet att det är förklaringen.
jag hatar den jag blivit.
hur min kropp blivit.
och det är ju mitt fel, min svaghet fick mig att nu stå här.

XoXo
- steph! hör av dig. saknar dig och du är som bortblåst. snälla.


Kommentarer
Postat av: Amalia

Det är inte din svaghet som fått dig att gå upp till en vikt din kropp vill ha, det är din styrka!

2009-07-04 @ 00:44:14
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/
Postat av: Hampus

Med risk för klicheé håller jag med ovanstående. Hoppas du får det bra där nere. :)

2009-07-04 @ 01:47:13
Postat av: Anonym

Du var äcklig då, hur många tror du kollade på dig och tänkte åh så där vill jag se ut? Du är fortfarande cp smal nu men sjukt mkt snyggare!

2009-07-04 @ 08:56:44
Postat av: Saga

Du är fortfarande bland de smalaste jag sett!

2009-07-04 @ 12:47:42
URL: http://sagaaw.blogg.se/
Postat av: Evina

Håller med Amalia, verkligen. Kolla på dig själv tjejen, du är ju så grymt jävla vacker!

2009-07-04 @ 13:16:00
URL: http://evinas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Amalia sa det, och det är så jävla sant.



Och jag blir så förtvivlad. Jag vill att DU ska se det vi ser! Du är underbart vacker, haha jag är faktiskt grymt avis, men du är fortfarande jätte smal! Väldigt smal.

Ta hand om dej <3

2009-07-04 @ 17:05:16
Postat av: LP

Du är fin fin fin!

Den bilden är underbar, du är ju sjukt snygg fina du. Sluta upp! det är inte din svaghet som gjort att du är där du är idag.

Det är den starka fanny.



Puss. Sköt om dig nu. Ha en fin resa!

2009-07-04 @ 22:27:58
Postat av: Hanna

är den där bilden tagen nu?

2009-07-05 @ 01:14:01
URL: http://nubbly.wordpress.com
Postat av: stephu

jag finns. dator krashad och mobil bort supen. Och.. jag läser inte din blogg. jag är för svag för att läsa dina tankar. då de är alderless för lika mina egna. jag älskar dig, det vet du. date när du kommer hem!

2009-07-06 @ 21:06:00
Postat av: Anonym

saknar dig

2009-07-08 @ 14:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback