femtondejunitvåtusennio

om någon klivit fram till mig för, sisådär ett halvår - ett år sedan, och sagt att:

"eey fanny, du kommer dag x att efter lunch äta 120 g choklad, 2 magnum glassar,
en päronsplit, en påse nötter, en påse torkade aprikoser, massa salta kex,
flera hg ost så som gruyere, gorgonzola och greve, 4 stora bitar pizza,
lite hommus, en portion vanlig skedglass, läsk och saft "


då hade jag skrattat och sagt säkert. precis som alla andra som känner mig.
idag är dag x här och jag drunknar i besvikelse över hur brutalt jag misslyckats.
jag är tjock, jag är dålig.
den som nu kan säga att jag är smal, den vet jag ju ljuger.
det jag idag stoppade i mig, utöver normala måltider, är tjockt.
jag är tjock.
det värsta - jag spydde inte ens.
så allt finns kvar i mig. lagras och bygger upp ytterliggare vävnad på min kropp.
jippi.

och träningen ? ehja, jag däckade efter att jag satt i mig allt detta,
vaknade nyss och nu sitter jag här som ett jävla fetto och kan typ inte röra mig.
mamma kommer snart hem och då väntar middag.
jag vill seriöst bara ta livet av mig.
varför är jag inkompetent att klara någonting alls ??

Kommentarer
Postat av: M

men fanny, din kropp skriker ju efter mat, det är ju därför du äter, för att du inte tillåtit dig äta under en så lång period tidigare, du behöver näring, du behöver gå upp i vikt, när din kropp lugnat sig och fått nog då kommer du sluta äta så. och alltså, kolla i din blogg, det går inte ens vartannat inlägg mellan att du skriver ner hur mycket du ätit, ändå ser man hur mager du är. förstår att du söker bekräftelse på att det är okej att äta så, och att du känner att du måste berätta att du ätit si och så mkt skit för att få respons på det, jag har varit likadan.. men du måste inse att det inte är friskt, och att du inte är tjock, för det kommer du aldrig tillåta dig att bli, jag är helt säker.

2009-06-15 @ 17:22:51
Postat av: Amalia

Alla bilder på dig i bloggen är iaf smala...

2009-06-15 @ 22:47:05
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/
Postat av: random människa som du inte känner

Det bästa - du spydde inte ens. det visar att du är på väg att bli frisk (antar att du inte är helt frisk, har inte så bra koll egentligen). det är inte normalt att spy upp det man äter. spy gör man om man är magsjuk, inte med flit. och innerst inne har du nog förstått att spy upp maten, det vill du inte göra, för du är på väg att bli frisk nu.

du kommer bli helt frisk. jag tror på dig.

och du är smal. och ag är inte den enda som har sagt det.

kram

2009-06-15 @ 23:13:18
Postat av: Hanna

Du påstår att jag ljuger för dig. MEN TITTA PÅ VÅGEN, TITTA PÅ DITT BMI, TITTA HUR ANDRA SER UT BREDVID DIG!! DU KAN INTE SÄGA ATT DU ÄR TJOCK FÖR DÅ ÄR DTE DU SOM LJUGER FÖR OSS ANDRA!!! Jag vill att du ska förstå Fanny, du är sjuk, du har anorexia. Och inga ton godis i världen kan förändra det som så tydligt går att läsa i din text : Du ser på dig själv med en skev bild, jag kommer fortsätta säga dte tills du inser!!! Du är tillbaka igen! Allt handlar inte om hur man äter, det sitter i huvudet, och det har du sagt till mig så många gånger!!

2009-06-16 @ 17:42:45
URL: http://nubbly.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback