insikt

... normal ... lagom ... vanlig ...

det är bra ord. de beskriver något hälsosamt och sunt.
men i mina öron klingar de nagativt.
jag vill inte vara så.

det känns som om jag misslyckats med det enda jag någonsin lyckats med.
att gå ner.
att bli smal.
smalare än smal.

jag vet, jag är inte skapt tunn.
även om jag önskar att det vore så.
det spelar ingen roll, för blir jag så tunn igen, då blir jag också lika sjuk.
för jag är inte skapt tunn.

... svensson-mullig ... mittimellan ... ingen speciell ....

jag har insett, och jag har accepterat.
men att acceptera innebär inte att man plötsligt är glad och nöjd.
jag kämpar för att orka.
ibland dippar jag,
ibland har jag stunder av något som kanske kan liknas med lycka.
jag är inte den jag vill vara,
men jag jobbar på att bli någon jag kan acceptera och respektera.

jag antar att det får duga.
i mitt nästa liv ska jag bli bäst.


Kommentarer
Postat av: Emma

Du är inte vanlig. Du är inte mittimellan någonstans.

Du utmärker dig, står ut från mängden och syns. För du är så vacker. Jag har försökt i 3 år nu att få dig att först att du är så vacker, men jag tvivlar på att jag någonsin kommer lyckas.

Du måste vara skapt smal, eftersom du fortfarande är smal nu.

2009-06-16 @ 20:52:15
URL: http://vitmotsvart.blogspot.com
Postat av: Hanna

Dom säger det ja, dom som du vägrar väga dig inför. Fanny, du kan påstå hur mycket som helst att du är helt frisk, men jag tänker inte lyssna. För jag är din vän, och jag vet att du skulle göra detsamma för mig om jag inte mådde bra. Du vägrar ju lyssna när jag säger till dig : DET ÄR O K E J ATT ÄTA SÅ SOM DU GÖR, FÖR DU ÄR FORTFARANDE SÅ OTROLIGT MAGER, DU BEHÖVER FÖDA, FÖRSTÅR DU VAD JAG SÄGER. Jag tänker inte låtsas vara blind för att du ska få gå och tro att du är tjock. Jag har förfan haft dig som modell, du är så smal. Hur många gånger ska jag behöva säga det?? Att du går upp spelar ingen jävla roll, för du är än så länge fortfarande skitsmal, du borde gå upp 10 kilo till. Du hade du kanske nånting överhuvudtaget att klaga över. Jag går upp hela tiden, jag är inte ens mager, MEN MIN KROPP BEHÖVER DET OCH DÅ BEHÖVER DEFINITIVT DIN DET MED!!!

2009-06-17 @ 00:45:39
URL: http://nubbly.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback