midsommar och jul och nummer för tidsbokning

godmorgon!

imorgon är det midsommar, är det meningen att man ska göra något speciellt idag då eller?
när det gäller svenska traditioner är jag rätt värdelös. ointresserad, skulle man kanske kunna säga.
förutom jul. för jul är underbart. inte överskattat en sekund.

...att gå på stan och lyssna på uttjatad julmusik, tänka ut fantastiska julklappar att glädja nära och kära med,
att baka lussebullar och pepparkakor och kola och knäck, att göra glögg som mest smakar läkarsprit men
som ändå dricks upp för att det helt enkelt ÄR jul och då hör det liksom till, att ha det obligatoriska glögg-fikat
då man lyssnar ännu mer på musiken alla redan kan eftersom den spelats i hundratrettioelva år, att dricka julmust
och - mest för att det är jul - tycka det är sååå himla mycket godare än vanlig cola...


det är ju bland det bästa som finns, även om man när julafton äntligen kommer är rätt trött på
saffran, socker, läkarsprit och musten som ändå snart byter namn till påsk-must.

vänta nu, varför pratar jag om jul nu, det är midsommar imorgon, dvs så långt ifrån jul man kan komma.
traditioner var det ja, och jag älskar jul. resten av traditionerna vi har är rätt onödiga.
däribland också midsommar. men nu finns den och då, eh, så är jag ju liksom med.

nej nu ska jag somna om och sen slänger jag väl i mig en snabb lunch innan jag drar till gymmet.
självklart spårade jag igår, men jag bryr mig inte. (jippi, framsteg!) för åsa lärde mig i tisdags att socialäta -
det är okej. det är absolut ingen fara. det är att sitta själv och äta upp sina känslor som inte är bra.
så jag ska väl helt enkelt aldrig vara själv.
för att boka tid hör av er till 073-5812627

XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback