36 - dagen efter

jag mådde fruktansvärt dåligt igår. kan inte riktigt säga säkert varför, eller hur det kändes.
det känns lite som en dröm, jag undrar om det verkligen hände.
men imorse såg jag spåren, och jag förstod att det var precis så illa som jag mindes det.

jag ville egentligen lägga mig direkt efter att jag ätit middag, vid 6 eller vad det var. nu i efterhand önskar jag att jag gjort det, men istället tog jag en halv mint chokladkaka och satte mig för att skriva min krönika till skolan. jag kände mig så duktig, hade klarat helgen ensam hemma så bra, med mat, träning, låsa huset, städning - allt. kände mig vuxen och självständig, sittandes vid min dator, pluggandes med en bit choklad.
jag gick ner för att ta lite till, och ringde mina föräldrar. 
sedan vet jag ärligt talat inte vad som hände. jag åt mer och mer, snabbare och snabbare.
ringde mamma gjorde jag också, då var klockan 9 och hon skulle se något på tv. så hon hade inte tid.
jag blev ledsen. kände mig misslyckad.
om jag nu tränar så försvinner ju hela poängen i och med att jag vräker i mig skit?!
jag la mig i min säng, mådde illa.
det var ju trots allt 3 stora chokladkakor, flera dl glass, massa wasabiärter, pistagenötter, naturgodis, japansk snackmix, flingor, torkad frukt i massor, aprikoser, ett äpple - toppat med chips. helt vanliga chips, sourcream and onion-smak. som jag inte ätit på över 3 år.

dumheter. idioti. misslyckande. rädsla. tårar.

jag loggade in på msn, ville se om någon fanns där.
jag grät, skakade och kunde inte andas.
kände mig så fruktansvärt ensam.
jag var ensam. ensam och misslyckad.
tillslut la jag mig. tröck bort samtal efter samtal från en orolig, älskad steph.
förlåt.

men nu är det bra, bara bra. jag menar, jag tog mitt upp i morse. åt frukost (bra fanny, bra) fixade mig och gick till bussen.
varit i skolan sedan halv 9 nu. har inte sagt ett ord utöver precis vad jag måste för att inte verka helt retard.
nu sitter jag i biblioteket. ensam och misslyckad.
igen. men nu börjar jag bli van, kanske lite för van.

jag saknar min mamma så in i bomben.



tillägg:
herregud, själva grejen är inte vad eller mängden jag åt, utan det andra, som jag givetvis inte skriver ut i ord här på bloggen. för personligt och skulle kunna ha jobbiga konsekvenser. men shit, jag kan äta såhär annars, massa skit helt enkelt. för jag är frisk. men igår var det mer än bara input. jag har aldrig mått som jag gjorde igår.

Kommentarer
Postat av: Lina V

gumman, du är värd ALLT du äter!

du är bästbästbäst.

alla äter mycket ibland, och jag åt/äter också väldigt mycket nu för tiden, helt sjukt alltså :s

men du sa till mig att jag fortfarande var väldigt sjuk eftersom jag fick ångest, men då måste du ju också vara det eftersom du fick sån fruktansvärd ångest över det du ätit?



jag finns här för dig vännen, sluta ALDRIG kämpa <3

PUSSSSSSSS

2009-05-18 @ 12:34:13
Postat av: Emma

men pluttsan. jag kommer ihåg de stunderna, för jag har också haft dem. Du vet att du kan ringa till mig om du behöver. okej?

2009-05-18 @ 13:44:02
URL: http://vitmotsvart.blogspot.com
Postat av: sofia!!

fanny fanny fanny fanny fanny fanny blir så ledsen när jag läser och vet inte vad jag ska säga.. förutom att du är snäll varm fin rolig vacker utifrån och in!!!! även om du inte tror mig ska jag allt banka det in i dig!! imorgon ska vi ses och bara snacka om roliga grejer tänk på din resa till side! fan vad kul fint med sommar snart pusspusspuss saknar dig

2009-05-18 @ 14:08:56
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

Att mina föräldrar sa som de sa och inte tvingade mig att äta?

2009-05-18 @ 15:10:03
URL: http://hemlighetsmakerii.blogg.se/
Postat av: LP

Jag känner igen mig som fan. Men du måste kämpa, vännen lilla. Du måste kämpa. Det finns många som är med dig och vissa dagar blir det sådär! man kan inte alltid vara duktig och skärpt. En gång är ingen gång, okej? Det sätter sig inte.



Glöm och förträng. Okej? Du ÄR stark.

2009-05-18 @ 16:42:42
Postat av: Christoffer Edberg

Du är så otroligt vacker vännen, det kommer ingen mat att ändra på. Fortsätt kämpa! =)

2009-05-18 @ 22:54:34
Postat av: Rebecca

KÄMPA PÅ <3

2009-05-21 @ 14:50:37
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback