39 - när det bra inte är tillräckligt bra

ibland stannar allt upp.
jag ser plötsligt allt med nytt, klart ljus.
lite läskigt är det.

jag undrar, vad är det för enorm kraft?
den kraften som har mig i sitt välde övrig tid, när jag inte får en sånhär plötslig break.
och då syftar jag inte på anorexin, för den finns inte längre.
mer än så pass som den alltid kommer göra, eftersom anorexi är kroniskt..
nej, det här, det är något annat.

jag blir rädd, vilken värld lever jag i egentligen?
jag vill må bra, helt.
det behöver inte innebära 100% lycka och noll bekymmer,
jag vill inte ha ett problemfritt perfekt liv,
för det tror jag inte på.
men jag vill ha övervägade bra saker i livet,
så jag orkar fortsätta.
jag är inte otacksam, jag är otroligt glad för allt jag har,
men ibland känner jag bara,
varför?!
för det överväger inte, det bra överväger fan inte all skit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback