att drömma

jag borde lära mig att det aldrig blir som jag planerat.
blev det sushi idag? nej. max då? nej.
igår, blev det barista? nej. sushi igåår då? nej.
cupido igår och barista idag.
men gott var det väl.

nu ligger jag återigen hemma i min säng.
nu lyssnar jag återigen på gamla klassisker och drömmer mig bort.
jag önskar man kunde skissa sitt liv själv.
eller iallafall hur man själv skulle vara.
då skulle jag vara liten, nätt och söt.
trevlig, omtyckt och charmig.
eller kanske snygg, lång och smärt.
fast fortfarande trevlig, omtyckt och charmig.
då skulle jag helt enkelt vara något av allt det jag inte är.

jag hatar att drömma, för man vaknar alltid för tidigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är liten, nätt och söt. och trevlig omtyckt och charmig. Du ser inte dig själv med särskilt klara ögon.

2009-05-23 @ 13:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback