godnatt!

att jag borde sluta planera allt så in i detalj har jag många gånger sagt att jag ska sluta med.
men inte blir det så.
det är väl ungefär som "jag ska sluta äta onyttigt"-löftet jag avger varje dag minst en gång.
ikväll misslyckades jag med båda, som vanligt.
därför - jag ger upp.
inget mer planerande och inga fler ohållbara löften.

jag kom hem, mådde skit, la mig i sängen.
lagade god fin middag.
där skulle det slutat, om inte mor och bror köpt hem goda grejer till kvällen.
jag äter, och äter, och äter...
naturgodis, choklad, nötter, torkad frukt, chips och så när mamma går ut i stallet passar jag på -
gräddglass med bragokex doppade i choklad.
jag vet, jag är tjock.
timmarna efter var det skuldkänslor och misslyckande i kubik, men nu är det chill. för kvällen blev bra tillslut.

julia våldgästade mig, trots att jag var ofräscht pepp iklädd spetsnattlinne och stickade sockor.
tillslut beslöt vi oss för att dra oss mot huset på vischan (ja, ännu mer öde än mig faktiskt) där det tydligen vankades fest.
sedan skulle vi till statoil och vidare för att hämta lite grejer och sen hem.
vart ju nästan så.
förutom att julia stack hem till sin man och jag stannade i knivsta (på fest nr 2 dvs).
sen via ängby och så sist hem nu då.

ångesten är nästan borta, och jag tror jag tar mig upp för en frukost om sisådär 5 timmar.
och imorgon har hälsohuset öppet så jag kan äntligen gymma igen.
snacka om att det är motiverat att jag tar mig dit. två dagar utan träning som jag ersatt med frossa.
tihihi, eller

XoXo


Kommentarer
Postat av: Saga

Du kan proppa i dig hur mycket godis du vill! Ingen kommer märka någon skillnad. Du är vacker, och det har inget att göra med hur mycket du väger:)

2009-05-23 @ 09:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback