8 - update : valborg

jag tillhörde den del av sveriges befolkning som tyckte att nae, valborg är nog lite överskattat.
därför hade jag låtit bli att måla upp en skitrolig dag och att ha massa förväntningar.
men så vaknar man och ser en klarblå himmel och på den en strålande sol.
att klockan var 7 och att man blivit väckt av en vän som var lite för bakis lite för tidigt, det spelade ingen roll,
för nej, frukost plockades fram och kläder drogs på. en och en försvann mina vänner för att hämta dricka, och under tiden trippade jag runt och var allmänt bekväm. vi bestämde oss vid halv 10 att det var dags att röra sig, mat skulle inhandlas och sedan plats i stadsparken intas.
(att vi sedan fick minst 1 kg lösgodis för 14 kr på ica var nästan dagens höjdpunkt)

stadsparken var inte så packad på folk när vi kom, utan vi slog oss ner mitt i gröten och vi säger såhär - det var fint.
att man under de kommande timmarna träffade alla möjliga filurer, åt alldeles för mycket godis som de andra verkat glömma men verkligen inte jag, och sedan vid 4 tog ett tåg hem till knivsta var ju bara gött.
hem och ta en powernap, blev det, och sedan fick jag grillat lamm och hommus och klyftpotatis och grejer. och jag lyckades charma till mig ännu en massa choklad och nötter och mer choklad. jag åt tills jag mådde illa (och de x antalet hektona var slut) och sedan var jag totalt hundra inställd på att sova bort resten av natten. men så ser man - ett missat samtal! det blir ju bara att ringa upp och då få en inbjudan till stan igen. och helt slut så tar jag mig till vaksalagatan för att sedan förflytta mig till humc eller vad det nu heter. där var det hemmafest och jag hade kanske lite väl seriösa talks där va. men fan, alkohol är inte bra. jag kör med klassikern "jag ska aldrig mer dricka!", vilket säkert kommer hålla tills nästa helg eller så iallafall. det värsta är inte att jag dricker, utan att jag äter som en gris under tiden som påverkad. jag äcklas av mig själv.

vid 3 nånting, efter en snabbis på max och buss+taxiresa hem så däckade jag tydligen bredvid min mamma i hennes säng, med kläder och smink och allt. att sedan bli väckt klockan 7 av min klocka var också lagom kul, varm och trött och bara allmänt seg. men efter frukost och uppfräschning så var min egna säng otroligt inbjudande och skön, och jag sov gott tills det var dax för sillunch - nu känns det verkligen som om jag levt valborg och första maj på det här galna men ack så fina sättet!

avslutar med några bilder, togs inte så många med min kamera, jag var inte riktigt i minna sinnes fulla bruk alltid.







notera de balla solglasögonen jag fick låna efter att ha avfärdat ett leende a lá fanny,
och sedan lyckades jag fånga stans snyggaste par på bild mitt i pussen!
kunde ju inte blivit bättre. fin kväll, ohja!


Kommentarer
Postat av: jules

låter som att din valborg blev precis så spårad som den ska vara! :D

2009-05-03 @ 16:22:24
URL: http://sundance.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback