jag borde börja ha en "dagens eric"

vi har alltid haft hund, så länge jag kan minnas,
mamma flög en valp till schweiz till pappa som brölloppresent,
sen fick den flera kullar och när jag var 6 och bodde i sverige igen
flög en av valparna, gittan, med mig hem efter efter besök hos pappa.
sen fick hon i sin tur valpar, som pappa sen kom och hämtade den finaste
jag var ju "skyldig" honom en, så den åkte till med honom tillbaka till schweiz.
sen har nu HON fått valpar, men det vart bara två så pappa behöll båda.
se - familjen lever vidare!

hursom, gittan snuttan dog för typ två år sen
minns inte riktigt när det var vi var tvugna att ta bort henne pga tumörer
för jag var väldigt sjuk då och det måste varit under tiden jag var
så borta att jag nu bara har ett suddigt vitt moln när jag ser tillbaka.
men nu vill jag ha en huuund, börjar bli ensamt att vara
hemma hela dagarna och vaken hela nätterna..
och en hund behöver man inte prata med, och gör man det ändå så
säger de inte emot, kritiserar eller dömer aldrig.
och är jag på lekhumör så är sannerligen hunden också det, och då har jag sällskap.
åh, jag vill verkligen ha en hund igen!

idag när jag och eric kollade lite på hundar på nätet,
vi hittar denna nutten och en av bilderna var denna:

eric börjar fnittra och jag frågar vad det är, hans svar blir:
"ja men det ser ju ut som en fjortis som säger daah!!"

som sagt, jag tror jag kör med en "dagens eric" från och med nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback