"fred åt jorden - jaaa"

snart måndag.. ny vecka i skolan.
men bara en vecka kvar, sen lov.
hundra prov har vi haft nu senaste,
cirkus hundra.

egentligen skulle jag varit i landet på
andra sidan atlanten de senaste 3 veckorna
(amerika, usa, nivet)
med pappa och liz.
men just pga allt i skolan fick jag stå över,
de åkte utan mig.
han ringde idag, far min, och berättade om trippen.

i san francisco bodde det på ett jättefint hotell tydligen,
där bla drottningen av england och kända artister varit,
och han sa att det hängde bilder av dem där också
"ja och nu hänger såklart vår bild där också"
"visst pappa, kom till saken nu"
"ja men det är sant, under charlie chaplin va!! HAHAH"

och saken var den (jag visste detta eftersom han
smsade mig klockan tre på natten och skrev det..)
att president obama timat in så fint att besöka just
detta hotell för något viktigt möte, eller liknande.
när pappa och liz var där alltså.
rummet ovanför dem, råkade det vara också.
det finaste skulle han ha, mannen som vann nobels fredspris.

och på tal om fred, tydligen var fred temat i fredags...

jag tänkte att det var bra om jag skrev vilka det var i videon...för hur ska man veta

... och snacka om röd tråd i detta inlägg !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback