åh åh åh

efter gårdagens total-kolaps
är jag nu i skolan igen.
jag har massa lektioner och massa plugg
och på lunchen klämmer jag in en timme hos åsa.
efter skolan ska jag till gymmet
fan att jag inte tog mig dit igår,
men försöker intala mig att kroppen behöver vila ibland..
har varit där minst en gång om dagen i flera veckor
och min kropp var väl lite trött.
eller nåt
hur som helst så behöver jag ett besök där idag
finns ingenstans jag mår så bra som där
och detta betyder inte att jag mår bra där,
bara bättre än på andra ställen.

hur som, jag har en period av enorm turkiet-saknad.
jag saknar vårt rum med trasig luftkonditionering,
jag saknar nakna yvonne som hoppar runt och pratar virr,
jag saknar hur vi gjorde oss iordning medan lousie spelar fjortisdunket,
jag saknar att sitta på balkongen och ta ciggen innan vi går ut,
jag saknar turkarna som lärt sig svenska av alla turister "tjena tjena mittbena!",
jag saknar CUBAbar och jag saknar jack sparrow och jag saknar våra gratis shots,
jag saknar deras pizzor som var alldeles för tjocka men ändå så god,
jag saknar det lilla, lilla gymmet där jag blev polare med en norsk eller dansk eller vad han var,
jag saknar vårt block där vi skrev ner alla sjuka saker vi (framför allt yvonne) sa,
jag saknar hur vi skrattade, slappade och bara hade skitkul


Kommentarer
Postat av: Yrla Virvla Virvelflicka

snygg header!

2009-09-03 @ 17:54:37
URL: http://iirla.blogg.se/
Postat av: Amalia

Hej!

Alltså som du skrev så är det INTE bra flr kroppen att träna varje dag, absolut inte styrka. Man måste vila minst 48 h mellan så att man kan bygga nya muskler.

Jag vet att jag inte är direkt rätt person att säga såhär... men du skulle ju kanske (om du känner för det och vill få ut maximalt av träningen) bara köra 3 pass per vecka och exempel vis göra pwerwalk de andra dagarna.... + att det ju är skönt med frisk luft :P:P

Kramar Amalia

2009-09-03 @ 22:18:04
URL: http://amaliaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback