.. and she's still alive.

vad jag ahr gjort idag? sovit ut för första gången på fleera dagar (dvs längre än 1) - gudars så skönt!!
annars har jag inte gjort så mycket mer idag. jo jag har färgat håret, det gick sådär jättebra som det alltid gör när man gör det hemma. lite fläckar på handfatet, hyllorna och givetvis i nacken och pannan. och öronen, inte att glömma! annars gick det rätt ok.
jag och mamma drog oss in för att se bio också, vi såg precious. lite för upphåsad kanske, men man kan ju inte säga att en film om en överviktig 16åring tjej i harlem som blir misshandlad av sin mamma och våldtagen av sin pappa, som hon får 2 barn med (varav ett med downs) innan han dör av aids som han också gett henne , är dålig. det går ju liksom inte. då dör man nån form av skam-död över att ha sagt så. men den var ok, bra skådespeleri, men inte så mycket mer än så. det fanns ju en del roliga saker, men man vågar ju nästan inte skratta åt dem, man sätter skratten i halsen, för man vet ju att det inte är en rolig film. som att hennes dotter med downs hette mongo.

ett fint citat jag fastnade för dock: "vissa människor har någon form av inre ljus. jag tror att de varit i en mörk tunnel, och att det enda ljus de hade då kom inifrån. när de kommit ut ur tunneln försöker de ljusa upp andras väg". nåt sånt, minns inte exakt. men fint var det iallafall.

nu ska jag se entourage med mami, för att uppfylla dagens skrattbehov. jag lär ju återkomma senare ikväll, annars imorgon. you know it


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback