ett försök att förklara

jag får fler och fler arg/besvikna kommentarer. därför jag börjat använda mig av funktionen då man granskar kommenarerna innan de publiceras, för om läsare ser andra läsares kommentarer innan jag själv sett dem så triggar de igång varandra och jag hinner inte förklara mig.

jag fick en idag, där det ifrågasattes hur jag förut alltid sa att jag "ville hjälpa anorektiker" medan jag nu lägger upp bilder på smala människor och säger typ "så vill jag se ut".
jag tycker egentligen det är en dum ifrågasättning. för - bara för att jag varit anorektisk, betyder det att jag inte ska vilja vara smal längre? så fort jag har ideal är det sjukt? så fort jag tränar är det sjukt? så fort jag inte äter sötsaker är det sjukt? alltid alltid alltid får jag höra att sådant beteende gör mig sjuk, att det visar att jag inte är frisk ännu. men när alla andra, som inte varit sjuka, tänker på sånt, när de tränar, när de äter nyttigt, när de kommenterar människors utseende - då är det bar "dagens samhälle" ??
bullshit.

jag är så långt i från anorektisk nu. det vet bara de närmaste kanske, eftersom jag inte varit ute på några månader. och det spelar ingen roll hurvida jag är det eller ej, för jag har precis samma rätt att tycka och känna som alla ni som aldrig varit sjuka.

jag önskar jag var byggd som en VS ängel eller typ ditte eller lina, i wish so. men så är inte fallet. och då önskar jag det då - det är inte samma sak som att vilja vara anorektisk. jag vill inte vara sjuk, jag vill bara vara smal. stor stor skillnad.
Svar på "ell"s kommentar: och jag vet väl för fan att anorexi inte bara sitter i vikten, utan i tankarna. herregud jag var sjuk i över 3 år? och jag har flera gånger sagt att det är en psykisk sjukdom som yttrar sig fysiskt. om ni ska kritisera så uppdatera er lite om vad jag skrivit, snälla.

Kommentarer
Postat av: ell

anorexin sitter inte bara i vikten, utan i tankarna.

2010-01-04 @ 21:11:45
Postat av: "röda pricken"

såhär tycker JAG: om du ska skriva om hur dåligt du mår osv, om ditt privatliv, personliga saker, som tex självmord- så borde du skaffa en personlig blogg där ingen kan läsa utan bara där du kan skriva av dig. för det du gör nu, är inte bra för oss andra människor och du får även folk att börja tänka i dom banorna själva.

2010-01-04 @ 22:46:57
Postat av: Hanna

och såhär tycker JAG: du har rätt att skriva precis vad du vill på din blogg. Du har rätt att må precis hur du vill eller hur du gör och du har rätt att utrycka det precis hur mycket du vill. Jag tror inte alls att din blogg gör människor självmordsbenägna eller hejar på anorexia, men den gör oss kanske lite mer medvetna. Världen är inte rosenskimrande och vacker alla gånger, och det är sådana som du som öppnar ögon inför det. Bara det ska du ha en eloge för, för att du vågar. Men det känns ändå fel att säga 'keep it up' till en blogg som till största delen handlar om hur dåligt du mår, men fan, jag skulle ändå vilja skriva något liknande. Fortsätt skriva, du har rätt till det. "Ta ingen skit" kanske, hur töntigt det än låter. Du skriver bra, du har rätt att skriva vad du vill. Jag vet att det här bara låter som en patetisk sympatikommentar från någon som inte känner dig alls, men jag ville bara säga att du inte ska behöva mörka hur du känner, tänker och mår. Jag hoppas att även du kommer att få må bra en dag, heja-på-kram!

2010-01-05 @ 01:20:07
URL: http://hannawinso.blogspot.com
Postat av: Anonym

tycker som röda pricken. visa foton här, som du tagit, inga med nakna skelett, men annat som är bra, och ge tips om foto och webbdesgn och sånt. ha allt det andra om fula tjocka människor och sånt i en egen stängd blogg.

2010-01-05 @ 08:06:28
Postat av: Anonym

din blogg gär bäst. ändra ingenting. fortsätt i ditt eget race. kram

2010-01-05 @ 13:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback