Two to the P.

i likhet med lina är jag en jävel på att "blogga ikapp",
det kan lika gärna vara 2 minuter mellan inläggen som det kan vara 2 dagar.
men när vi väl bloggar - då bloggar vi!

lina har tyvärr tagit en bloggpaus. detta gör att jag har en blogg mindre att dagligen kika in på, och det är typ 25 till 50% mindre. men jag är ok med det, så länge hon underhåller mig in personal istället, vilket hon också gör. men till saken - hennes plötsliga beslut om uppehåll fick mig att verkligen bestämma mig. jag tar också en paus.

har funderat ett tag, och jag vet inte riktigt vad jag vill uppnå med bloggen. de elaka kommentarerna som droppar in har inte med saken att göra, de har jag lärt mig att låta rinna av - jag tar inte åt mig. som lina kommenterade idag, antingen känner man mig så bra att man förstår varför jag skriver de "mörka sakerna" och vet att det inte är allt jag är, eller så vet man inte och då dömer man av helt fel orsak och utan realistisk orsak.
det jag dock har att vinna på bloggandet är att jag ibland distraheras och skriver om annat. och det är skönt. att få slppa tänka, känna, MÅ. jag blir inte lycklig av att blogga, men jag slipper för korta stunder vara extremt olycklig.

hursom, jag avvaktar lite med pausen. ska ju svara på (i många fall: iq-befriade) frågorna. det är förresten ett dygn kvar, så scrolla ner och fråga något. jag måste ju få nåt att göra. [eller klicka här och kom till rätt inlägg]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback