10.54

... och så sitter jag själv i biblioteket, igen. om någon som går på GUC läser detta nu - KOM OCH VAR MED MIG! jag har tråkigt. håltimme till 11.55 ... det ger 0,00 av 5 toasters, skulle jag vilja säga. och jag har suttit här i typ en halvtimme nu och kollat bdb, facebook och annat skräp. jag tänkte läsa några bloggar, sedan ska jag faktiskt sätta mig med lite matte. lika bra att göra något bra, när man inte kan göra något roligt, liksom. det var förresten ett rätt bra talesätt...

ikväll kommer ditte för disney-filmmys, jag har alltid varit och kommer nog alltid vara kär i disney. det är ju bara underbart, och fin musik och fina bilder. mr and mrs smith har ju liksom inte en chans mot simba!

sen är det torsdag, och återigen kommer jag sitta själva i skolan och bara vänta i nästan en timme på att sista lektionen, tyskan, ska börja. vad gör man inte för lite extra poäng... de är behövliga! sedan hem, sen tillbaka till stan för att christoffer är lat och tråkig. men vi ska ha mysigt och prata och "fir-fika" haha. 
sen kommer det ytterligare en helg, vad händer? jag har typ inga planer för kvällarna/nätterna. bara en fika med simone står på schemat för söndagen. och just det! nu kom jag på, jag har ju lite löst sagt att jag ska träffa lina, steph och helal i helgen... plötsligt fanns det väldigt mycket på mitt - jag trodde tomma - schema!

och ja just det, jag ska kontakta nyhetschefen på UNT, ska föreslå ett samarbete om den katastrofalt dåliga psykiska vården på akademiska sjukhuset här i uppsala. jag har många som ställer upp att berätta; en från vuxen-ätis, som är fd patient på ung-ätis, sen en från BUP-akuten, och så en psykolog som jobbat på BUP men själv valde att sluta för att det var så dåligt. och så berättar jag ju själv såklart om både ätis och BUP-akuten... plus att det hemska som hände med linnéa självklart ska framföras också. och tro mig, det är riktigt mycket och riktigt allvarliga saker som vi tillsammans har att berätta. vem vet, kanske är han snubben på UNT intresserad och villig att skriva om det. det är fan dags att det förs fram i ljuset nu, att folk får svart på vitt hur dålig vården är.

Kommentarer
Postat av: sofie

Jag bangar inte om ni vill ha fler som berättar hur det funkar... Vill du ha en uppsats jag skrev om psyk vården i uppsala? kan skicka den isf

Postat av: Emma

jag ställer jätte gärna upp också, om den otrolig dåliga hanteringen av överföring till andra län med mediciner och psykologer.

2009-02-25 @ 13:52:53
URL: http://vitmotsvart.blogspot.com
Postat av: elle, din hjälte och vän

MEDDELARSKYDD OCH MEDDELARFRIHET ÄR AWESOME! GO FOR IT SÄGER JAG.

2009-02-25 @ 16:05:42
URL: http://itselle.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det är bra Fanny! Jag berättar gärna också, vilken jävla skitvård det är där.

2009-02-25 @ 17:45:18
URL: http://nubbly.wordpress.com
Postat av: mergime

yeeey go for it förfaasen, PSYKVÅRDEN måste ändras :s!

2009-02-25 @ 18:24:36
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hatar bup. Baiz på bup. I morgon blir jag utskriven från deras baix vård och vad har hänt.. eh? Äsch. Stephi love fanny så i helgen ska vi ses. Puss!

2009-02-25 @ 20:31:25
Postat av: Hampus

Det är helt sant att vården kanske inte är den bästa och det är jättebra att du engagerar dig i att ändra på det.



MEN:

BUP kan mycket väl misslyckas, dock är det är inte så att de roas av att se sina patienter bli lida/bli sämre.

Fine, det kanske i många fall inte fungerade eller t.o.m blev sämre men det var iallafall inte avsiktligt. (Som med allt annat finns det såklart undantag där de faktiskt misskött sig och struntat i att försöka) men jag tycker som sagt inte att man kan klandra dem för att försöka och sedan misslyckas.



Man kan heller inte anklaga dem för att ha en behandlingsmetod man inte gillar.

En anorektiker gillar inte att gå upp i vikt, om någon tvingar anorektikern att gå upp i vikt så kommer anorektikern att klösa den som är "tvingaren".

Det är inget konstigt. Jag gillade inte heller bup under den tiden jag ansåg att de försökte förstöra min kropp.



Jag är absolut inte emot dig och jag är ledsen om mina kommentarer ibland låter spydiga eller aggresiva, förlåt det är absolut inte fallet och det är inte heller meningen. Men ibland känns det lite som att du letar efter någon att skylla hela alltihop på. Du var inte direkt någon ängel alltid därinne.



Äsch, jag svamlar en del.. Börjar bli trött på att alltid agera torrbollen.



I like your new "livsåskådning" though. ;)

2009-02-25 @ 21:52:20
URL: http://mail / facebook
Postat av: Hanna

Bra Fanny, vården sugeR! visst man går upp i vikt, men till vilket pris? Det dom gör är att sänka den sjukas självförtroende ännu mer, och rätt hjälp får man inte heller.. hur många gånger ska man falla ner i skitenm innan rätt hjälp sätts in?

Hoppas det får vägen med UNT!

2009-02-26 @ 08:34:56
Postat av: metrobloggen.se/lisapb

Hej!

Jag har också erfarat det på Bup akuten!(hehe vuxet d lät då) Var inlagd utan något resultat överhuvudtaget!

kram på dig Fanny

//Lisa

2009-02-26 @ 11:15:57
Postat av: Maja

Gud vilka omogna snorungar ni är. Dom är inte mer än människor, de är inte gudar som kan göra allt bra, ansvaret ligger också hos er.



Och grejen är att chefen antagligen inte kommer lyssna på ett gäng fjortisar som tycker att BUP " är feeett dryyygaa" för dom vill ju verkligen göra ert liv till ett helvete genom att få er att äta mat som normala människor..

Folk vet redan att det behövs mer RESURSER till vården.

2009-02-28 @ 20:12:23
Postat av: fanny roethlisberger

okej - MAJA.

jag vill säga lite till dig, så jag hoppas du läser det här..



shit, du har kommit in här och läst ETT inlägg eller? och så börjar du skriva massa skit om hurvida jag/vi är "snorungar" eller fjortisar??

jag har TUSEN gånger sagt att det inte är själva tvånget till viktuppgång och matintag som jag tycker är fel, det är 100 % nödvändigt, det vet jag väl för fan. UTAN - det är hur de behandlar oss, attityden vi möts av, hur de ser ner på oss.

vi är där för att bli friska, inte fan för att känna oss nervärderade och kränkta.



jag antar att du inte har nån erfarenhet av varken ätstörning eller självdestruktivitet, för hade du haft det hade du fan inte kläckt ur dig en sådan här kommentar. och enligt mig är det DU som är omogen nog att snacka om något du inte fattar eller ens vet ett skit om.

2009-03-01 @ 19:04:14
URL: http://roethlisberger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback